Бізнес-тренди 2021 року: 5 головних тенденцій

22.03.2021

За 2020 рік з’явилися абсолютно нові проблеми, з яким бізнес не стикався раніше. Що не змінилося у бізнесі, так це конкуренція. Збільшений попит на обмежені товари, конкуренція цін у сфері послуг і покупок, онлайн та інтернет-маркетинг. Ось чому компаніям, як і раніше, потрібно звертати увагу на останні тенденції у бізнесі 2021 року.

Ви вже онлайн?  Наростити присутність!

2020 рік став найпотужнішим стимулом для розвитку електронної комерції, який можна тільки уявити як в світі, так і в Україні.  За даними Nielsen, у світі люди витрачають онлайн на 46% більше в категорії FMCG, ніж при покупці в магазині, а в Європі – на 61%.  33% респондентів люблять шопінг в інтернеті  за економію часу, 29% проголосували  за доставку в той же день. Україна не відстає від світових тенденцій.  Супермаркети один за другим запускають доставку, а ритейл техніки і електроніки активно розвиває власні служби і навіть стають поштовими операторами. За даними опитування, на початку 2020 року 49% респондентів здійснювали покупки онлайн, а вже в другому кварталі  їх стало 55%.  В Україні найчастіше купували одяг (40%), побутову техніку (36%) і електроніку (33%). Що із цим робити?  Шукайте партнерів, пробуйте різні майданчики для продажу своїх товарів і послуг онлайн та не економте на онлайн-рекламі.

Інвестуйте в диджитал-рекламу

На початку року компанії стали швидко міняти маркетинговий план на 2020/2021 роки.  Хтось  урізав, хтось збільшував бюджети.  Але було очевидно – без диджитал нікуди. Бюджет на онлайн-рекламу виріс на 24% в 2020-му.  А 2021 року Всеукраїнська рекламна коаліція прогнозує на 38% більше інвестицій в диджитал. За прогнозами, 2021-го в середньому бренди будуть вкладати 42% маркетингового бюджету в онлайн, 8% – в ТБ і тільки 13% – в офлайн-рекламу. Що це означає для більш дрібних компаній?  Потрібно стати ще помітнішими, щоб вас не затьмарили великі бренди.  Використовуйте не просто більше показів, станьте креативнішими в подачі вашого повідомлення – люди із задоволенням реагують на незвичайні взаємодії у віртуальній  реальності.

Люди хочуть економити – допоможіть їм зробити кращий вибір

За даними Державної служби статистики, реальні доходи українців знизилися на 7,3% у другому кварталі 2020 року.  Зрозуміло, що це «середня температура по лікарні» і дуже багато людей серйозно постраждало від кризи. Поки ситуація не покращиться, жителі України будуть продовжувати шукати кращі варіанти для своїх гаманців. Зробіть цифрову програму лояльності, яка забезпечить вам постійні покупки, а клієнтам дасть можливість заощадити. Запропонуйте їм пакет послуг, які можуть знадобитися, а не продавайте одну, найдорожчу.  Робіть акцент на стимулюванні частоти покупок, це дозволить вам швидше обертати кошти, а отже, бути більш підготовленими до турбулентності. «Уклон», наприклад, ввів сервіс спільних поїздок, що однозначно привертає клієнтів, які часто пересуваються на таксі.  А Glovo вийшов із пропозицією необмеженої кількості доставок за 200 грн на місяць. Крім того, що це реальна економія для активних клієнтів, це ще й стимул здійснювати більше замовлень, оскільки не потрібно переплачувати за доставку.  А головне – ідіть назустріч своїм клієнтам у фінансових питаннях.  Подумайте, як скорегувати свою бізнес-модель або створити такий продукт, щоб дати на нього спеціальну ціну.

Вдосконалюйте цифровий досвід клієнтів

Люди стали працювати віддалено – одночасно бути і вдома, і на роботі.  А отже, робити кілька справ одночасно.  Абсолютно нормальним стало замовляти продукти онлайн у процесі довгої зустрічі в ZOOM або робити покупки в інтернет-магазинах у робочий час. А тепер уявіть собі, що ви зробили замовлення і стали слухати завдання від керівника, а в цей момент ваш телефон просто розривається від дзвінків – менеджери онлайн-магазину хочуть підтвердити замовлення.  Це викликає роздратування.  Люди хочуть, щоб їхній цифровий досвід був максимально простим і зручним, а отже, бізнесу потрібно вдосконалити свої процеси.

У тренді – турбота про себе

Створюйте продукти, які полегшать людям життя.  Ми знаємо, що споживання одягу, меблів і товарів для дому зросла 2020 року.  У 2021 році ця тенденція збережеться – люди стали цінувати свій комфорт. Запропонуйте продукт або послугу, яка допоможе клієнтам піклуватися про себе і свою безпеку, який буде викликати відчуття комфорту і спокою. І, звичайно, не забудьте про своїх співробітників – без турботи один про одного ми не зможемо вистояти в майбутніх бурях.

Юлія Кузьменко, керівник групи “Кондитер” мереж “Наш Край”|SPAR

За матеріалами ресурсу https://spar.ua/