Сезонні товари в супермаркеті

29.01.2021

Буде помилковою позиція магазину не приділяти належної уваги продукції, яка має чіткий сезонний характер. Обов’язковим є акцент на сезонну продукцію, адже це додаткове джерело прибутку, висока маржа, новий асортимент, що привабить покупця.

Протягом року можна представити такі  сезоні групи:  «Сад-город (насіння)», «Св. Валентина/8 Березня», «Пасха», «Гриль-пікнік», «Відпочинок», «Готуємося до школи», «Все для Нового року». Ширина і ціновий сегмент представленого сезонного товару залежатиме від площі магазину та трафіку покупця.

Пропоную короткий огляд кожного із сезонів та рекомендований асортимент, який варто взяти за основу формування пропозиції.

Сезон: сад-город, насіння

Початок року після новорічних і різдвяних свят показує незначний спад продаж. Підсилити їх можемо продукцією, яка буде потрібна практично в кожній родині та господарстві. Це насіння ранніх овочевих і розсадних культур, субстрат та земляні суміші, теки та ємності для розсади, кашпо, дрібний садовий інвентар (секатори, лопатки, вар садовий), вапно, первинні засоби захисту рослин (залізний/мідний купорос, бордоська суміш, «мічурінка»), малі оприскувачі.

Представленість такого продукту в ТЗ може бути протягом 3–4 місяці (починаючи з другої половини січня до травня). Головним лідером продажу буде насіння та субстрати. Майже всі постачальники на ринку насіння готові до продажу свого продукту в супермаркеті. Надаючи ТЗ спеціалізовані стійки, пристосовану упаковку, рекомендують ТОП-асортимент.

Підготовка до висівання має початися завчасно, зважаючи на особливості культур, які ми плануємо вирощувати. Основні характеристики деяких культур наведені в таблиці:

Культура Маса 1000 насіння, г Кількість  насіння в 1 г, шт Термін появи сходів при висіванні сухим насінням, днів Мінімальна температура проростання, Сº
Баклажан 3,5–5 260 8–14 13–14
Боби 1000–2500 1 3–8 3–4
Горох овочевий 150–400 3–5 3–7 1–2
Кабачок 140–200 5–10 4–8 10–12
Капуста білоголова 3,1–5 250–300 3–6 2–3
Капуста цвітна 2,5–3,8 250–300 3–6 2–3
Цибуля ріпчаста 2,8–5 350–400 8–18 2–3
Морква столова 1–2,8 800–900 9–15 4–5
Огірок 16–35 40–60 4–8 13–15
Перець солодкий 4,5–8 160–180 8–16 8–13
Петрушка 1–1,8 900 12–20 3–4
Редиска 8–12,5 100–120 3–7 1–2
Редька 7–13,8 100–120 3–7 1–2
Ревінь 7–11 45–50 6–10 2–3
Ріпа 1–4 600 3–6 2–3
Салат 0,8–1,3 600–1000 4–10 2–3
Буряк столовий 10–22 50–90 8–16 5–6
Селера 0,4–0,8 2000 12–22 3–4
Томат 2,8–5 250–300 4–8 10–11
Кріп 1,2–2,5 850–950 8–15 2–3
Квасоля овочева 300–700 2–3 4–10 10–12
Щавель 0,6–1,2 900–1000 8–12 1–2

Найбільші насіння у бобів, великі – квасоля і горох. Середній розмір характерний для насіння капусти, цибулі, солодкого перцю, баклажанів, помідорів, редиски, редьки. Насіння дрібного розміру має морква, петрушка, кріп, салат.  Тому при  покупці певного виду насіння потрібно вибрати необхідні за розміром ємності для розсади (теки), ґрунт або субстрат. Через певний час після схожості розсадних культур їх потрібно пересаджувати в більші ємності, це потребує додаткової покупки субстратів, дрібного інвентарю, оприскувачів.

З настанням погодних днів беруться за підготовку саду, це обрізка і первинна обробка дерев. Використовуються в роботі секатори, пилки, вар, вапно, захисні суміші.

Націнка на цю групу може бути від 40 до 80%.

Успішних продаж!

Сергій Андрощук, керівник групи “Промислові товари” мереж “Наш Край”|SPAR

За матеріалами ресурсу https://spar.ua/