Пити чи не пити: плюси і мінуси енергетичних напоїв
Напружений ритм життя, відсутність повноцінного відпочинку – головні причини, через які підлітки та дорослі люди звертаються до різних стимуляторів. Деяким допомагає підбадьоритися контрастний душ, іншим спорт або чашка міцної кави. Серед сучасних пристрастей, які допомагають на час відчути себе бадьорим, можна виділити часте вживання енергетиків. Тож варто розібратися, чи є користь від них і в чому шкода.
У цій статті ви дізнаєтеся, завдяки чому підлітки зазвичай зловживають енергетичними напоями та чи справді їхній склад є таким жахливим та несумісним із правильним харчуванням.
Насамперед рекламодавці та маркетологи мають чи не наймогутніший вплив на наш мозок при виборі товару. Де-юре звучить, ніби саме вони керують нами під час того, як ми стоїмо в роздумах та, як нам здається, оцінюємо вартість і склад товару, хоча де-факто в цей момент наша підсвідомість оцінює належним чином вигляд товару.
Розглянемо один напій з великим попитом, який містить у собі гуарану, таурин або глюкуронолактон – Red Bull. Цей продукт є не лише популярним, а й доволі успішним у продажах. За офіційною статистикою 2020 року, було забрано із полиць клієнтами понад 7,9 млрд банок по всьому світу. Якщо ви подумали, що лише цей рік був таким прибутковим, то ні. На підтвердження моїх слів, як на мене, переконливий аргумент – статистика продажів Red Bull за 2019 рік. 7,4 млрд продукту було продано.
Можна зробити висновки, що загальний річний обсяг продажів збільшився на 5,2%. Якщо говорити про обсяг реалізації у компанії, то він піднявся на 4,0%, а саме з 6,067 млрд євро до 6,307 млрд. У чому ж секрет такого прогресу компанії, яка існує з 2006 року та за той час продавала лише 3 млрд продукції? Насамперед це реклама, так. Нам всім відоме гасло про крила. Щодо обгортки цього енергетичного напою, то вона комбінує в собі два основні кольори – срібний та синій. Як нам всім відомо, або ж не всім, людина – це істота, яка в більшості випадків мислить ірраціонально, тобто піддається дії зовнішнім чинникам та емоціям. Хто, на вашу думку може бути найчастішим представником ірраціонального мислення? Підліток.
Звичайно, до вікової групи спосіб мислення прив’язувати не варто, тому що у всіх він різний, але ми зараз говоримо про більшість та базуємося на психологію попередніх років. Отож, які можуть бути зовнішні чинники, що провокують нейронні зв’язки та підштовхують на прояв певних емоцій? Кольори. Компанія Red Bull доволі чітко поєднала два основні кольори, що можуть вплинути на ваш вибір при виборі енергетичного напою.
У першу чергу синій колір символізує небесний простір, чесність та доброту. Срібний – невинність та чистоту. Отже, підсвідомо при купівлі Red Bull ви створюєте голограму цього напою, яка включає такі ж характеристики, що зазначені при символізмі кольорів. Саме це спонукає підлітків здійснювати часті купівлі цього напою. Однозначно смак та ефект відіграє також важливу роль, але коли ви бачите щось на прилавку вперше, а особливо енергетичні напої, що мають різноманітний асортимент та велику конкуренцію, то формулювати свій вибір ви будете саме за допомогою візуального сприйняття.
Зараз ширяться чутки, що склад цих напоїв, які мають чудодійну силу, ми можемо зустріти і в звичайних побутових товарах. Де-юре це насправді так, проте де-факто ми можемо звернути увагу на кілька неординарних фактів, про які замовчують голосні заголовки статей про користь енергетичних напоїв. Кофеїн. Ну тут все зрозуміло, кава – скажете ви і це дивно, тому що асоціативний ряд цього слова є здебільшого однаковий у всіх людей. Насправді в зеленому чаї цього компоненту в рази більше, ніж в енергетичному напої або ж каві, тому цей складник нейтралізовано. Далі добре нам знайомий таурин. У яких продуктах ми можемо зустріти цей, з першого погляду, незвичний продукт? Морепродукти та м’ясо – ось вони королі білка. Таурин – це амінокислота, думаю, знайти зв’язок між нею та білком не буде складно. Як вам такий набір продуктів: боби, злаки, печінка? Дещо дивний перелік, але віє від нього чимось корисним, чи не так? А якщо я дещо зміню список: В3, В5, В6, В12. Ось тут наш мозок думає, що ці літери принесуть неабияку шкоду організму, але ні. Ці два списки є абсолютно однакові, та містять звичайні вітаміни, які зазвичай знаходяться в дефіциті у тривіальному харчуванні людей. Якщо заглянути на темну сторону енергетичних напоїв, то ми знайдемо в дальньому кутку кімнати лише купу консервантів, але всі вони є законні та дозволенні до застосування.
Наталія Михайлова, категорійний менеджер мереж “Наш Край”|SPAR
За матеріалами ресурсу https://spar.ua/