Про що можна дізнатися з вашої банківської карти

27.01.2021

Банківські картки зайняли важливе місце в нашому житті та гаманці. Як правило, всі знають елементарні норми безпеки при здійсненні операцій з банківськими картками, як-от «нікому не повідомляти CVV-код». Але на картках є ще й інша цікава інформація.

    Номер картки містить в собі певні зашифровані дані. Більшість банківський карток має 16-значний номер (іноді це може бути 13 або 19 цифр). Перша цифра вказує на приналежність картки до платіжної системи: 4 – VISA, 5 – MasterCard. Наступні п’ять цифр вказують на банк-емітент. Наступні дев’ять цифр ідентифікують у банку кожного конкретного клієнта. Для пересічного, навіть не дуже чесного громадянина ця інформація цінною не буде.

    Власне сам номер картки визначають цифри, починаючи з дев’ятої до п’ятнадцятої. Кожній картці номер визначає спеціальний алгоритм. На запитання, чи достатньо різновидів тільки семи цифр,  відповідь ствердна. Оскільки кількість можливих варіантів комбінацій семи цифр більша за кількість жителів на Землі.  Остання цифра картки є перевірочним числом та вираховується математично на основі алгоритму «Луна». Цей алгоритм призваний попередити можливі помилки, які можуть виникнути при введені номера картки вручну.

   Крім того, пластикові картки мають також певні захисні елементи. Так, на них наносять знаки, які можна побачити при ультрафіолетовому просвічуванні. На картках системи Visa ви побачите букву V, на картці MasterCard – букви M та С, а на картках American Express – зображення орла.

  Зворотна сторона картки – тут вже всі сто п’ятдесят разів чули про CVV-код (в карток VISA) чи CVC (в карток  MasterCard). А розшифровується це скорочення як Card Verification. Цей код підтверджує справжність вашої картки.    Наостанок не зайвим буде нагадати, що нікому не варто повідомляти PIN-код та  CVV вашої карти. Навіть не випускайте її з рук без потреби. Це також стосується оплати покупок у магазинах, кафе та ресторанах. А при знятті готівки через банкомат – переконайтеся у відсутності на банкоматі додаткових пристроїв, відеокамер, тримачів рекламної інформації тощо. А при виникненні будь-яких питань – не соромтеся звертатися на гарячу лінію. До того ж дзвінок має здійснити Ви, а не Вам зателефонувати. Так Ви точно знатимете, що спілкуєтеся з оператором, а не з шахраєм.

Наталія Кондратюк, фінансовий директор мереж “Наш Край”|SPAR

За матеріалами ресурсу https://spar.ua/