Формуємо асортимент магазину

06.07.2023

Якщо ви хочете відкрити новий франчайзинговий продуктовий магазин, то потрібно дуже ретельно  підійти до вибору асортименту. Адже асортимент товарів є одним з найважливіших факторів успіху магазину.

Правильний асортимент може залучити клієнтів і змусити їх повернутися, а неправильний асортимент може призвести до втрати продажів і прибутку. Існує так звана десятка категорій,  які обов’язково  мають бути присутніми у вашому торговому закладі. Назвемо їх.

Молочні продукти: молоко, сир, йогурт та інші молочні продукти є основними продуктами будь-якого продуктового магазину. Вони є хорошим джерелом білка та кальцію, а також вони є відносно доступними. Молочні продукти популярні як серед дорослого населення, так і серед дітей. Варто розташувати цю категорію у глибині магазину.

М’ясо та птиця: М’ясо та птиця – ще одна важлива частина асортименту продуктового магазину. М’ясопродукти та м’ясо входять у основний раціон харчування більшості людей. Вони є хорошим джерелом білка, та місять численну кількість мікроелементів і амінокислот, які необхідні для життя людини. М’ясо та птицю можна використовувати для приготування різних страв: перших, других та навіть салатів. Також м’ясо птиці є відмінним дієтичними продуктом і входить до складу різних дієт.  

Фрукти та овочі: фрукти та овочі необхідні для здорового харчування та є продуктами повсякденного вжитку. Вони є хорошим джерелом вітамінів, мінералів і клітковини. Також завдяки різноманітності форми і кольорів овочів та фруктів, правильній їх викладці  магазин стає надзвичайно привабливим. Тому цю категорію розміщують на вході у магазин.

Зерно: Зерно, мається на увазі, таке як хліб, макарони та рис, є хорошим джерелом вуглеводів. Вони також відносно доступні і належать до соціальних продуктів.

Закуски: закуски (солодкі, хрусткі, заморожені, гарячі) – це хороший спосіб людям насолодитися між прийомами їжі. Вони повинні бути здоровими, привабливими і доступними.

Заморожені продукти: заморожені продукти – це хороший спосіб заощадити час і гроші. З них можна готувати різноманітні страви, і вони відносно доступні.

Консерви: Консерви – хороший спосіб зберігати продукти протягом тривалого часу. Вони бувають таких видів: м’ясні, рибні, плодово-ягідні, овочеві, молочні. З них можна готувати різноманітні страви, і вони теж відносно доступні.

Напої: такі напої, як газована вода, вода без газу, сік і молоко, є хорошим способом підтримувати зволоження. Також їх можна використовувати для приготування різноманітних коктейлів.

Засоби особистої гігієни: засоби особистої гігієни, такі як мило, шампунь і зубна паста, необхідні для підтримки належної гігієни.

Предмети домашнього вжитку: предмети домашнього вжитку, такі як засоби для чищення, паперові рушники та туалетний папір, необхідні для підтримки чистоти та порядку в домі.

Це лише мала частина з 10 обов’язкових позицій в асортименті нового магазину. Конкретні позиції, що входять до асортименту, будуть відрізнятися враховуючи різні фактори. Однак ці товари є хорошою відправною точкою для створення успішного франчайзингового магазину.

Крім перерахованих вище позицій, при формуванні асортименту нового магазину також важливо враховувати наступні чотири фактори:

1. Цільовий ринок

Першим кроком є визначення цільового ринку для магазину. Хто, швидше за все, робитиме там покупки? Які їхні потреби та бажання? Коли ви зрозумієте цільовий ринок, ви можете почати створювати асортимент, який їм сподобається. Асортимент повинен бути адаптований до потреб і запитів цільового ринку.

2. Конкуренція

Необхідно враховувати конкуренцію. Хто є навколо вас? Які інші магазини продають подібні товари та послуги? Що вони роблять добре? Що вони могли б робити краще? Розуміючи конкуренцію, ви можете визначити можливості виділити свій магазин і залучити клієнтів.

3. Розташування

Місце розташування магазину є надзвичайно важливим. Які види продуктів і послуг мають попит у цьому місці? Яка демографія регіону? Розуміючи місце розташування, ви можете бути впевнені, що у вас є потрібні продукти та послуги для людей, які там живуть.

4. Бюджет

Нарешті потрібно врахувати свій бюджет. Скільки грошей необхідно витратити на обладнання? Скільки потрібно на закупку товару? Дізнавшись свій бюджет, можна почати створювати асортимент, який відповідає вашим обмеженням.

Враховуючи всі ці фактори, ви можете створити асортимент, який допоможе вашому франчайзинговому магазину досягти успіху. На останок ще кілька додаткових порад щодо створення успішного асортименту:

  • Пропонуйте широкий вибір продуктів і послуг. Чим більше варіантів ви запропонуєте, тим більша ймовірність звернення до широкого кола клієнтів.
  • Вибирайте товари популярних брендів. Клієнти з більшою ймовірністю купуватимуть товари брендів, які вони знають і яким довіряють.

Наталія ЗУБОВЕЦЬКА, 

заступниця комерційного директора мережа супермаркетів «Наш Край» та SPAR