Доставки їжі додому: як реалізувати бізнес-проект
Доставка їжі – це завжди ціла подія й маленьке свято. Зараз під час пандемії ми маємо можливість влаштувати вечерю із улюбленими стравами, не виходячи з дому. А сама доставка набула різноманітних форм: ми можемо замовити фаст-фуд, вечерю з елітного ресторану на іншому кінці міста, продукти із супермаркету або одразу повний готовий раціон на тиждень. Із часом змінюються наші потреби, а служби доставки знаходять нові способи комунікації зі споживачами.
Сучасне суспільство вирізняється високим темпом життя, багато людей мають ненормований робочий графік, який не дозволяє годинами стояти біля плити. Для більшості людей складно знайти час на похід до супермаркету по продукти, не кажучи вже про приготування домашньої їжі. Доводиться задовольнятися закладами громадського харчування, а вони аж ніяк не всім по кишені, напівфабрикатами або всухом’ятку. Але ж так хочеться гарячих смачних обідів і вечері. У таких ситуаціях виручають різні сервіси з доставки продуктів харчування і готових до вживання страв. А значить, бізнес в цьому сегменті обслуговування стане прибутковим і швидко окупить початкові витрати. Однак перш ніж вкладати гроші в службу доставки їжі, потрібно скласти докладний бізнес-план і оцінити свої можливості.
Ось чому підвищується попит на послуги служб із доставки страв. Саме на таких простих бажаннях людей можуть заробляти ті, хто відкриє бізнес з доставки їжі. Тому, якщо ви хочете відкрити простий і рентабельний стартап, то саме час братися до написання бізнес-плану з конкретними розрахунками.
А можливість доставки додому в періоди епідемій важлива як ніколи. І тут служба з доставки продуктів додому буде доречною. Бізнес у сфері доставки їжі доволі багатогранний, тут є куди розвиватися і рухатися. Величезна перевага цієї сфери діяльності в тому, що тут знайдеться місце як для досвідченого підприємця (власника кафе або ресторану), так і для бізнесмена-початківця.
Якщо ви придивляєтеся до підприємницької сфери, пов’язаної з громадським харчуванням, але не хочете відкривати ні ресторан, ні кафе, ні навіть кіоск з фаст-фудом, то придивіться до бізнесу з доставки їжі. Відкрити такий бізнес набагато легше, ніж стаціонарний заклад, та й грошей доведеться вкласти не настільки багато, як для відкриття ресторану чи кафе.
Перш ніж приступити до реалізації цієї цікавої ідеї заробітку, слід визначитися з форматом цього бізнесу. Є кілька варіантів.
1. Доставка готової їжі з ресторану, кафе, піцерії. У цьому випадку ви виступаєте посередником між рестораном і клієнтом, який робить замовлення. Виникає запитання, навіщо ресторанам користуватися послугами служби доставки, якщо вони можуть самостійно постачати їжу своїм клієнтам. Справа в тому, що доставка їжі вимагає певних витрат (купівля та обладнання авто, оплата роботи кур’єра тощо), тому не кожному закладу вигідно самостійно надавати таку послугу. Таким чином вони укладають договір зі службами доставки, щоб не втрачати клієнтів, які бажають отримати їжу саме з їхнього закладу.
2. Приготування страв на дому і доставка їжі по місту. Ця бізнес-ідея хороша тим, що працювати можна вдома і на перших порах обійтися власними силами.
3. Співпраця з кафе або ресторанами вашого міста: вони готують, а ви лише приносите, заробляючи на різниці цін.
4. Приготування напівфабрикатів: гамбургери, вареники, пельмені, котлети та інше. На такий товар теж є свій попит.
5. Кейтерингова компанія, основна сфера діяльності якої – бенкети, корпоративи і торжества. Готувати вам доведеться переважно вишукані закуски.
Визначившись з форматом, потрібно приступати до збору та оформлення документів і дозволів на законну діяльність. Варто враховувати, що цей процес доволі витратний як з фінансової сторони, так і за часом, який доведеться витратити, щоб підготувати потрібні папери. Тому якщо ви не сильні в юриспруденції, то доручіть цю справу досвідченому юристу.
Також варто врахувати, що важливим є графік роботи.
Наприклад, якщо він буде з 10:00 до 23:00, то в такому випадку втрачаєте
клієнтів, які хочуть замовити ранній сніданок. Якщо ж він буде цілодобовим, то
левову частку таких витрат складають оплата праці співробітників, які будуть
працювати в нічну зміну.
Також варто приділити увагу рекламі і доступності для можливості ознайомиться з
меню , щоб здійснити замовлення.
Можна розробити сайт або додаток для мобільного телефону або бот з подальшим їх
просуванням.
Прибуток компаній, які займаються доставкою їжі, безпосередньо залежить від кількості їх клієнтської бази. Принцип простий: що більше продукції у вас замовляють щодня, то більшими будуть ваші доходи. Саме тому перш ніж відкрити бізнес з доставки обідів, потрібно вирішити, як саме ви будете рекламувати свою фірму і шукати клієнтів.
Відкрити свій бізнес у сфері доставки їжі нескладно, а от залучити клієнтів і розкрутитися в обраному напрямку доволі непросто. Тому досвідчені підприємці так багато грошей вкладають в розкручування і просування свого бізнесу.
Найбільш поширені способи пошуку клієнтів:
- Інтернет. Багато людей сьогодні активно користуються соціальними мережами, шукають потрібні контакти на інтернет-форумах і сайтах. Як правило, телефон служби доставки піци, ліків, устаткування та інших послуг можна без зусиль знайти в пошуку, лише забивши потрібний запит. Якщо сума стартового капіталу дозволяє, то можна створити власний сайт, щоб клієнти могли ознайомитися з асортиментом ваших страв, з ціновою політикою, подивитися, наскільки апетитно виглядають страви, прочитати відгуки задоволених клієнтів і навіть зробити замовлення. Тому створення власного інтернет-сайту служби доставки неодмінно приверне клієнтів, готових скористатися вашими послугами. Але не все так просто, адже щоб отримати замовників, потрібно розкрутити сайт, підняти його позиції в пошуковій системі. Самостійно, без навичок і знань у вас навряд чи вийде досягти бажаного результату. Адже щоб перевершити конкурентів, потрібен досвід і солідні фінансові вкладення. Краще найняти фахівця, який створить вам сайт і буде постійно стежити за ним.
- Робити візити в офіси і державні організації вашого міста тоді, коли час наближається до обіду, і пропонувати свою продукцію. Недарма кажуть – «вовка ноги годують»! Ви можете залишити свої візитки і прайси, а можете поступити ще хитріше: виготовити на пробу кілька страв. Якщо вони будуть смачними, то ваші шанси отримати клієнта суттєво збільшаться.
3. Розповсюдження реклами по місту. Найефективнішим способом залучення уваги людей є використання традиційних рекламних інструментів: роздача рекламних листівок, оголошень, флаєрів, буклетів та іншого в людних місцях. Крім цього, оголошення про надання послуг доставки можна розвісити на дверях багатоквартирних будинків або просто кинути буклет у ящик з пресою. Нехай не всі люди звернуть увагу на рекламу, але навіть невеликий відсоток зацікавиться, а це вже успіх.
Бізнес із доставки їжі та продуктів по місту – це перспективна, маловитратна і нова ідея для бізнесу. Почати заробляти в цій сфері може будь-хто, як досвідчений підприємець, так і бізнесмен-початківець. Грамотний підхід і бажання працювати – ось що найважливіше. Не потрібно боятися пробувати себе в нових сферах діяльності, адже поки ви сумніваєтесь, інші діють і отримують клієнтів та заробіток.
Дарія Гуковська, менеджер з маркетингу мереж “Наш Край”|SPAR
За матеріалами ресурсу https://spar.ua/