Робота під час війни: краще разом
Майже рік українці живуть в умовах активної фази війни. За цей час було чимало випробувань та викликів з якими стикнувся й бізнес. Про те, як працювали з партнерами та спільно шукали рішення розповіли у мережах SPAR та «Наш Край».
Рік тому, вранці 24 лютого усі українці були дезорієнтовані, адже відбулася перша масована атака російської армії. Дехто одразу прийняв рішення шукати безпечне місце, дехто пішов у військкомат, або долучився до волонтерської спільноти, дехто ж намагався працювати, адже так було легше пережити стрес нової реальності.
Звісно, для бізнесу повномасштабна війна теж стала викликом. Перш за все тому, що були порушені логістичні зв’язки, фактично регіони України відрізали одне від одних. В деяких містах розпочалися активні бойові дії. Багато підприємств та складів одразу зруйнували. Українці ж натомість почали активно скуповувати усе, що було на полицях магазинів, адже не розуміли, що буде далі й потрібно було підготувати продовольчі запаси.
Таким чином чимало полиць спорожніли, а поповнити їх просто не було чим. Країна за кілька днів могла опинитися на порозі продуктової кризи.
«З першого дня ми спілкувалися з кожним партнером-франчайзі. Крім того, що намагалися їх морально підтримати, збирали списки їх потреб. Таким чином можна було систематизувати проблеми та шукати шляхи їх вирішення», – розповідає генеральний директор мереж SPAR та «Наш Край» Віктор Мольченко.
За його словами додалася проблема з логістикою, адже розподільчий центр знаходиться у Луцьку. Так, вдалося покрити найближчі області. Однак бракувало водіїв та машин. Тому партнерам-франчайзі запропонували забрати товар самостійно, адже на РЦ вони були. Багато з них мали таку можливість, тож приїздили по продукцію.
«Дуже важливою була комунікація», – зазначає керівник департамент розвитку франчайзингової мережі SPAR та «Наш Край» Андрій Терещенко.
За його словами на початку війни усі шукали постачальників. Тож, якщо центральному офісу, чи, власне партнерам вдалося знайти необхідне – вони ділилися контактами з колегами.
Ситуація повторилася й восени, під час блекауту. Власне, компанія SPAR знайшла постачальників генераторів та порадила їх. Дехто скористався цією пропозицією та швидко повноцінно відновив роботу. Щобільше, для усі готували інструкції стосовно роботи, запуску та обслуговування цих приладів, адже на той момент багато хто вперше мав справу з генератором. Зі свого боку партнери теж моніторили ринок та обмінювалися інформацією щодо цін та можливих поставок.
До слова, з перших днів війни активну підтримку висловив у SPAR International. Так, збирали дані про виїзд людей за кордон, аби запропонувати їм допомогу та роботу в тих країнах, де є магазини SPAR.
Окрім того, міжнародні партнери активно почали надавати допомогу українцям. Тож завдяки тому, що магазини мережі були у різних куточках нашої держави вдалося побудувати логістику та передати гуманітарну допомогу людям, які цього потребують. Магазини SPAR стали пунктами, де можна було отримати продуктові набори та інші засоби першої необхідності.
Активно у волонтерські проєкти включилися й партнери-франчайзі. Які у різний спосіб допомагали ЗСУ та цивільним.
Спільно вдалося запустити акцію, яка досі діє у всій мережі – «Гривня для ЗСУ» Так, за сім місяців 2022 року вдалося зібрати 812 856 гривень. Гості магазинів можуть додати до свого чеку будь-яку суму, від однієї гривні, а усі зібрані кошти йдуть на укомплектування аптечок для військових.
Якщо ж повертатися до теми партнерства та підтримки бізнесу, то варто згадати й гнучкість компанії.
«Звісно, у нас були і досі тривають канікули по роялті», – наголошує Андрій Терещенко.
За його словами усім власникам магазинів, де велися активні бойові дії, або ж була окупація роялті не нараховували.
За словами керівників SPAR за цей рік став дуже гнучким. Ситуацію кожного бізнес-партнера розглядають індивідуально. Скажімо, якщо об’єктивно показники падають, то до партнера-франчайзі ідуть на зустріч, зменшуючи, чи призупиняючи певні платежі.
«Зараз у нас чимало пільгових умов в роботі, адже ми розуміємо, що в деяких регіонах досі активні бої, а в деяких – серйозний відтік населення», – каже керівник департамент розвитку франчайзингової мережі SPAR.
Попри складну ситуацію мережа має намір розвиватися та відкривати нові магазини, в тому числі в де окупованих регіонах.
«Для нас – це не просто бізнес. Дуже важливо забезпечити людей можливістю отримувати необхідні, якісні продукти. До того ж новий магазин – це нові робочі місця, тобто можливість знайти роботу та забезпечувати родину. Ну, і звісно – це податки до держави», – наголошує Віктор Мольченко.
Саме тому для тих, хто зараз хоче відкрити свій європейський супермаркет під брендом SPAR діють спеціальні умови – знижка на роялті, відтермінування на першу поставку та безплатно в користування генератор. Окрім того – це сотні партнерів у різних куточках України та постійно підтримка компанії, адже краще розвиватися разом!