Як відкрити продуктовий магазин: пошук локації та основні етапи
Нещодавно ми обговорювали ключові моменти, які потрібно розглянути під час відкриття магазину. Тож продовжимо цю тему у наступному блозі.
Знайдіть правильне місце
Якщо ви відкриваєте звичайний роздрібний бізнес, ви повинні зосередитися на пошуку найкращого торгового приміщення.
Вибір найкращого торговельного простору для вашого бізнесу має бути головним центром. Хоча може виникнути спокуса спробувати вибрати дешеве місце та сподіватися, що ваш бізнес забезпечить постійний потік клієнтів завдяки маркетинговим зусиллям, інколи нічим не можна замінити перебування в жвавій частині міста. Вибір місця в центрі може бути дорожчим, ніж варіант за кілька миль від міста, але дорожчий варіант може залучити тисячі клієнтів на рік.
«Початківцям роздрібної торгівлі слід остерігатися спроб заощадити гроші на оренді, якщо вони не є справжнім «продавцем цільового призначення», — сказала Бетані Бебкок, засновник Foresite Commercial Real Estate. «Поганий доступ або незручне розташування в центрі можуть відвернути клієнтів. Роздрібна торгівля нерухомістю дуже психологічна, і ціна [нерухомості] зазвичай є однією з останніх міркувань для більшості роздрібних торговців».
Визначаючи місце розташування, знайдіть, де ваші клієнти проводять час. Якщо ваші клієнти живуть переважно за містом, відкриття закладу в центрі може бути дорожчим і залучити менше клієнтів. Спробуйте розмістити свою торгову точку в місці, де проводить час ваша цільова аудиторія. Хоча ця порада може здатися простою, компанії часто зосереджуються на пошуку місця, яке вони вважають фантастичним, а не намагаються звузити коло своїх цільових ринків.
Ви також можете мати місце з додатковим простором для зберігання інвентарю. Якщо ви очікуєте мати багато запасів, оскільки ви продаєте багато товарів за доступними цінами, вам може знадобитися додатковий простір. Інші магазини можуть продавати кілька високоякісних товарів і не потребують великого простору для зберігання запасів. Вибираючи місце, пам’ятайте про інвентар.
Створіть персоналізований досвід
Досягнення успіху в роздрібній торгівлі часто відбувається завдяки доданню вартості, якої немає у конкурентів. Це часто відбувається у формі персоналізації. Багато роздрібних магазинів досягають успіху, дозволяючи клієнтам спробувати продукти. Будь то безкоштовні зразки в продовольчому магазині, звичайні роздрібні торговці можуть запропонувати такий персоналізований досвід, тоді як онлайн-магазинам важко знайти той самий рівень персоналізації. З огляду на зручність онлайн-покупок, звичайні магазини повинні пропонувати клієнтам причину відвідування.
Персоналізація та якість роботи в магазині є важливими способами постійного залучення клієнтів.
Марко Кастелан, співзасновник The Navio Group, консалтингової фірми роздрібного бізнесу, сказав: «Я думаю, що найбільше питання, яке повинен поставити собі підприємець, просте: чи можу я надати клієнту новий досвід? Немає значення, що ви продаєте товари, які можна придбати деінде – найкращий спосіб виділитися – це створити унікальний досвід для клієнта, оскільки ви створюєте цінність, яку неможливо відтворити».
Під час вибору місця та розміру магазину ви завжди повинні бути зосереджені на клієнті. Знайдіть місце, де ви зможете створити унікальний досвід, який відповідає моделі вашого бізнесу та ваших клієнтів. Прийняття рішень у магазині має наголошувати на створенні досвіду для ваших клієнтів.
Будуйте відносини з постачальниками
Розвиток відносин з продавцями стає критичним при відкритті роздрібної торгівлі. Власники малого бізнесу стикаються з проблемами, і важливо постійно догоджати клієнтам, незважаючи на ці проблеми. Налагодження міцних стосунків із постачальниками є хорошим способом для власників бізнесу, особливо власників роздрібних магазинів, запобігти потенційним проблемам.
Якщо ви зможете швидко налагодити відносини з постачальниками, це забезпечить успіх вашого бізнесу. Це може виявитися складним, якщо ви використовуєте закордонних постачальників.
«Глобальний ланцюжок поставок швидко змінюється, — сказав Лассоу. «Поточна невизначеність у сфері торгівлі ускладнює побудову глобальних відносин, які забезпечать вас необхідними товарами та послугами. Будьте впевнені, що частина вашого планування операцій включатиме партнерство з експертами з постачання, логістики, митниці та податків».
Вивчіть маркетингові можливості
Маркетинг є важливою частиною створення успішного роздрібного магазину. Якщо ви вже володієте роздрібним онлайн-магазином і хочете розширити його до звичайного магазину, ви можете поекспериментувати зі спливаючими магазинами. Ці магазини відкриваються в тимчасових місцях на короткий проміжок часу. Наприклад, ваш магазин одягу може відкрити відкритий магазин на заході в центрі міста для одноденної події.
Спливаючі магазини дозволяють вашому бізнесу пересуватися або пропонують фізичне розташування для залучення нових клієнтів. Відкриття спливаючих магазинів може стати хорошим тестом на те, чи ваш онлайн-магазин роздрібної торгівлі перетвориться на звичайний магазин.
Навіть якщо у вас ще немає інтернет-магазину, спливаючі магазини можуть бути корисною ідеєю.
Якщо ви відкриваєте своє звичайне підприємство(магазин), ви можете відкривати спливаючий магазин раз на кілька місяців, щоб розширити свою клієнтську базу на нові місця.
Відкриття магазину кожні кілька місяців у місті за 20–30 хвилин від вашого може викликати інтерес клієнтів у цьому новому місті. Якщо їм сподобаються ваші продукти, вони можуть проїхати 20-30 хвилин, щоб відвідати вас, або вирішать купити у вас онлайн. Створення спливаючого магазину — це хороший спосіб підняти галас навколо вашого бізнесу на кілька днів або тижнів.
Інші маркетингові можливості можуть надходити через соціальні мережі або знижки в магазинах. Розпродажі можуть бути хорошим способом залучити клієнтів у ваш магазин. Наприклад, пропонування 30% знижки на вибрані товари під час святкових вихідних може збільшити відвідуваність вашого магазину. Ви також можете проявити творчість до різних маркетингових можливостей. Ви можете вирішити продавати свої товари зі знижкою 10% з 20 по 24 грудня, сподіваючись залучити більше
З іншого боку, ви можете продавати святкові товари зі знижкою з 26 грудня до початку січня, щоб заробити на клієнтах, які бажають придбати товари задовго до наступного святкового сезону.
Незалежно від вашої тактики маркетингу та продажів, важливо бути креативним. Знайдіть способи охопити своїх клієнтів за допомогою креативних маркетингових ідей. Управління роздрібним бізнесом — це робота, яка триває цілий рік, і досягнення успіху вимагає якісних маркетингових кампаній.
Плануйте урочисте відкриття
Якщо ви відкриваєте роздрібний магазин, зважтеся на урочисте відкриття. Це не обов’язково означає, що вам потрібно витрачати надмірні кошти на урочисте відкриття, але ви хочете зробити це подією. Зв’яжіться з місцевими ЗМІ та повідомте про відкриття вашого магазину, оскільки висвітлення в ЗМІ — це хороший спосіб безкоштовно розповісти про свій бізнес. Розкажіть журналістам, чому ваш магазин важливий і як він вписується в місцеву спільноту. Обов’язково дотримуйтеся належного етикету, виступаючи з журналістами.
На додаток до забезпечення висвітлення в ЗМІ, підключіть урочисте відкриття вашого бізнесу через соціальні мережі та інші маркетингові канали за тижні до цього. Не чекайте кількох днів до відкриття вашого бізнесу, щоб зацікавити людей. Ви бажаєте розпочати успішно та мати хороші перші кілька днів, щоб привернути увагу людей до вашого бізнесу. Для цього потрібне успішне урочисте відкриття.
Це не обов’язково надмірно, але ваше урочисте відкриття має стати подією, до якої ви серйозно ставитеся, намагаючись завоювати місцеву спільноту. Також враховуйте час. Відкриття магазину у вівторок о 14 год. мабуть, це не має особливого сенсу, але відкриття в суботу вранці напруженого торгового дня може бути ідеальним планом.
Урочисте відкриття не покращує і не руйнує ваш бізнес, але ви хочете, щоб відкриття вашого бізнесу зацікавило клієнтів.
Підсумки
Щоб відкрити роздрібний магазин, спочатку потрібно звузити цільову аудиторію. Коли ви вирішите, кому ви продаєте та що їм продаєте, почніть шукати місце та перевіряти юридичні вимоги. Знайшовши місце розташування та виконавши юридичні та фінансові зобов’язання, подивіться на різні маркетингові канали, які можуть найкраще підійти для вашого бізнесу. Заплануйте урочисте відкриття, і ваша роздрібна мережа буде відкрита для роботи.
Оксана КРУК, менеджерка з імпорту мереж «Наш Край» та SPAR