Відкрити власний бізнес. Чому франчайзинг?

10.02.2023

У Вас є бажання почати власний бізнес і ви хочете займатися своєю справою, тепер важливо зрозуміти, як це отримати!

Постає вибір — зробити все самому або ж заплатити, щоб відкрити бізнес під чиїмось брендом. Самостійне відкриття, особливо якщо ви до цього моменту ніколи не керували ніяким бізнесом, тягне за собою величезну кількість витраченого часу, а іноді грошей на безглузде і непотрібне навчання  та  самостійне розв’язання проблеми.

Перед покупкою франшизи необхідно задатися кількома запитаннями.

Головне — це фінансове питання. Щоб почати бізнес по франшизі, необхідно мати певну суму грошей. Бажано, щоб це були власні, а не кредитні гроші.

Також початківцю франчайзі необхідно розрахувати свій час, адже бізнес не буде працювати сам по собі, йому необхідно приділяти увагу. Тільки щоденна праця і контроль забезпечить успіх і процвітання справи.

Якщо бізнес не буде приносити морального задоволення, то який сенс йти з найманою роботи? Найкраще придбати ту франшизу, яка дійсно зацікавить початківця франчайзі. Це класична порада, яка працює на практиці.

У франшизи повинна бути хороша репутація, перевірена часом. Не варто зупиняти свій вибір на першому реченні, яке привернуло цікавою рекламою. Потрібно почитати відгуки, переглянути статистику, кількість відкритих точок, подивитися процес роботи, поспілкуватися з існуючими франчайзі.

Основні фактори, на які обов’язково першочергово потрібно звернути при купівлі франшизи

1. Оцінка бізнес-ідеї

Подобається бізнес-ідея? Не поспішайте кидатися підписувати договір і платити паушальний внесок! Якщо подобається вам, не факт, що буде попит в вашому регіоні або місті! Знайдіть аналоги, дізнайтеся як у них справи, постарайтеся знайти статистику, подумайте про залежність від сезонності, розташування, про можливість зміни законодавства в цьому полі.

2. Оцінка щоденного функціонала

Задайте питання франчайзеру, що вам доведеться робити кожен день з ранку до вечора.

Уявіть це у всіх кольорах фарб! Якщо ви не комунікабельні і ніколи не займалися активними продажами, але хочете купити франшизу, в якій важливий активний пошук і треба спочатку робити по 30 дзвінків на день – задумайтеся! 

3. Перевірка юридичної чистоти та прозорості франчайзера.

Сьогодні існує безліч онлайн сервісів для перевірки юридичної особи та історії його власників. 

5. Спілкування з власником чи менеджментом компанії, щоб зрозуміти історію, досвід, багаж знань та репутацію. Задавайте більше питань, ви платите гроші, і тому маєте повне право розуміти, що ви за це отримаєте.

6. Спілкування з діючими франчайзинговими партнерами

Це найважливіша частина при підборі франшизи. Попросіть контакти мінімум 5 франчайзингових партнерів, які працюють понад рік.

7. Оцінка договору

Не забудьте оцінити ваші ризики та обов’язки при підписанні договору. 

То ж чому франчайзинг, які переваги співпраці по франчайзингу для франчайзі?:

  • Франшиза забезпечує швидкий старт, покупець одразу отримує готову модель бізнесу.
  • Бізнес-процеси вже розроблені, відпрацьовані  і випробувані, не треба «винаходити велосипед».
  • Відомий бренд, як наслідок, економія на рекламі.
  • Інформаційна та технічна підтримка з боку франчайзера.
  • Навчання та підвищення кваліфікації  персоналу на систематичній основі.
  • Допомога у виборі приміщення для роботи.
  • Вигідні умови співпраці з компаніями-постачальниками.
  • Швидке повернення інвестицій

Франчайзинг дає змогу одиничному підприємцю швидкого старту та розвитку, саме в цьому його значна перевага. Франчайзинг – перевірена система розвитку бізнесу, і ніяка інша система не може з нею змагатися щодо ефективності та надійності. Франчайзер створює, відпрацьовує та розвиває свою модель бізнесу і доводить її прибутковість на прикладі своїх власних магазинів, власні магазини виступають, свого роду, як «тестові майданчики», на яких проходять всі випробовування. Головне у співпраці за системою франчайзингу – це обмін досвідом. Франчайзер систематично ділиться зі всіма франчайзі своїми напрацюваннями, надаючи, таким чином, можливість вести бізнес успішно та ефективно.

Отож, співпраця по франчайзингу – це вірний крок та хороший вибір для тих, хто прагне знизити ризики і працювати відразу  з відомим брендом.

А тепер розглянемо переваги франшизи для бізнесу, факти для франчайзера:

  •  швидкий  ріст мережі 
  •  франшиза вигідніше, ніж операційний бізнес, на продажі франшизи можна суттєво заробляти
  •  збільшення впізнаваності, робить бізнес помітним
  •  економія на відкритті торгових точок
  •  це не просто копія власного бізнесу, це правильний вибір передачі частини бізнес процесів, це черпання ідей і обмін досвідом з партнерами
  •  з франшизою бізнес змінюється і оновлюється, це тест для бізнесу
  •  франшиза може працювати в будь-якому бізнесі
  •  франшизи купують і під час війни

Але варто й усвідомлювати, що франшиза – це не панацея, не підписка, і не просто пасивні інвестиції, а це щоденна робота, співпраця франчайзера та франчайзі.

Очікується, що починаючи з 2023 року буде відродження ринку франчайзингу.

Керівниця відділу маркетингу департаменту розвитку франчайзингової мережі «Наш Край» та SPAR Мирослава Леснік