Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/nashkraj/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the photo-gallery domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/nashkraj/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
» Словник основних термінів маркетолога

Словник основних термінів маркетолога

03.10.2022

Дізнайтеся, що означає той чи той термін, які використовують маркетологи у роботі.

Ефект Гіффена (парадокс Гіффена) – зниження ціни викликає зниження попиту.

Поріг рентабельності – величина виручки, що покриває витрати за нульового прибутку.

BTL – непряма реклама, таємний вплив на покупців.

Клікбейт – особливий за формою та змістом контент, який є методом привернення уваги.

CPA – метод оцінки ефективності реклами та оплати за рекламу.

Амбасадор – посол марки (обличчя бренду).

ROI – коефіцієнт рентабельності інвестицій.

УТП – унікальна торгова пропозиція, яка відрізняє від конкурентів.

Семплінг – маркетингова акція з безплатної роздачі зразків, тестерів тощо.

Аналіз ефективності реклами – вимірювання ступеня впливу реклами на споживача до та після проведення рекламної кампанії.

Амбасадор – клієнт, який активно рекомендує товар чи послугу.

Анотація – короткі відомості про предмет реклами, пояснення, на чому має бути зроблений рекламний акцент.

Антропоморфізм – у рекламі метод представлення товару, коли йому надають людські риси.

Трафік –це загальна кількість візитів відвідувачів на веб-ресурсі за конкретний період. Трафік може бути прямим (органічним), платним (переходи за рекламними посиланнями і банерами), соціальним (користувачі з соцмереж), реферальним тощо.

Контекстна реклама (PPC) –модель інтернет-реклами з оплатою за клік. За допомогою РРС можна буквально купувати візити потенційних клієнтів на свій сайт. Показ реклами відбувається автоматично під час введення користувачем певного запиту в пошуковій системі.

Контент-маркетинг – у широкому сенсі під цим поняттям розуміється набір технік і методик із створення та поширення релевантного корисного контенту для стимулювання потенційних клієнтів до здійснення цільової дії. Можна також сказати, що контент-маркетинг має на увазі довгостроковий процес побудови позитивного іміджу компанії.

Банерна сліпота – здатність людини свідомо чи несвідомо ігнорувати рекламні блоки на сторінці та їхній вміст.

Вірусний маркетинг – спосіб впливу на цільову аудиторію, коли аудиторія сама, свідомо чи несвідомо, просуває бренд, товар або послугу. Така реклама називається вірусною, тому що поширюється в геометричній прогресії як епідемія від одного «переносника» відразу до багатьох.

Інсайт – прорив, несподіване відкриття. У маркетингу може означати:

раптова вдала ідея чи розуміння, як розв’язати проблему; відкриття, як краще подати продукт чи чому раніше реклама працювала не так ефективно; причина, через яку споживач вибирає продукт. На відміну від раціонального мотиву, є неусвідомленим. Цього маркетинг може досягти з допомогою ретельного вивчення аудиторії, її почуттів, а не лише думок. І точного потрапляння у потреби потенційних покупців.

IP-телефонія – технологія забезпечення голосового зв’язку, яка для передачі інформації використовує не традиційну телефонну мережу та аналоговий формат, а інтернет та цифрові дані.

Тригерна розсилка – тип автоматичних розсилок, що розпочинаються у відповідь на певний тригер.

Чат-бот – імітація діалогу з клієнтом, що здійснюється за допомогою спеціальної програми для соцмереж або месенджерів. Чат-бот аналізує запит користувача і допомагає йому знайти відповідь.

Бренд – це сукупність асоціацій, з якими у людини пов’язаний продукт, компанія або людина. Цілий комплекс понять, які узагальнюють уявлення люди.

B2B – це процес взаємного співробітництва однієї компанії з іншою з метою продажу товарів або надання послуг. Цей маркетинговий термін також описують словосполученням «бізнес для бізнесу».

B2C – це процес взаємного співробітництва компанії з кінцевим споживачем. Цей маркетинговий термін також можна описати за допомогою словосполучення — «бізнес для споживача».

Графічний креатив – рекламний банер, мета якого привернути увагу аудиторії й візуально передати посилання реклами, збільшити її конверсію. Поєднання зображення (картинки, фото або малюнка) з текстом.

Демаркетинг – стратегія негативного маркетингу, яка здійснюється з метою зниження попиту на певну групу товарів або послуги.

Диджиталізація – перетворення на цифрову форму інформації та будь-яких процесів. Бізнес і суспільство проходять трансформацію за допомогою впровадження цифрових технологій.

Інфлюенсер – публічна людина, лідер думки, медіаособистість, відома персона тощо, яка є привабливою особистістю для рекламного співробітництва. У ролі інфлюенсера може бути будь-яка людина, яка має можливість впливати на аудиторію, що їй довіряє. До її думки щодо певних тематичних питань прислухаються.

Контент-план – певний список тем, які заплановані для розміщення в соціальних мережах, блозі та на інших ресурсах. Це схема контенту, який буде презентовано аудиторії.

Оксана Грищук, менеджер департаменту маркетингу мереж “Наш Край”|SPAR

За матеріалами ресурсу https://spar.ua/