Щотижневі покупки ніколи не можуть бути такими, як рік тому

12.02.2021

Останнє опитування споживачів показує, що інтерес українців до інтернет-магазинів під час блокування не був миттєвою примхою. Цей досвід, можливо, назавжди змінив їхні купівельні звички.

Революція в електронній комерції

Пандемія COVID-19 відкрила нову еру поведінки споживачів. Згідно з дослідженням, більшість українців змінили свої звички в інтернеті під час карантину. Так, 68 відсотків респондентів підтвердили, що за цей час вони зробили великі покупки в інтернеті. Разом із інтересом українців до інтернет-покупок були створені нові інтернет-магазини – лише до кінця квітня кількість електронних магазинів у Україні зросла майже вдвічі. 

Ця жорстока революція, яка сталася в електронній комерції, схоже, продовжиться, оскільки було продано 91 відсоток від загальної кількості рахунків для електронної комерції. Респонденти кажуть, що після закінчення блокування вони продовжуватимуть робити покупки в інтернеті в тій же або навіть більшій кількості.

Згідно з дослідженням, найчастіше в інтернеті купували засоби гігієни (наприклад, дезінфікуючі засоби, чистячі серветки). Майже 48 відсотків опитуваних заявили про збільшення покупок у цій категорії під час епідемії. Другим за популярністю видом товарів є косметика (майже 47 відсотків). Під час пандемії українці витрачали більше часу на догляд за собою. Ще однією категорією, де зросли продажі в інтернеті, є продукти – 43 відсотків. 

Нова постковідна реальність

Дослідження показують, що навіть після зняття обмежень багато нових тенденцій купівлі, які каталізувалися спалахом коронавірусу, залишаться з нами назавжди. Понад 70 відсотків українців планують купувати через інтернет стільки ж або більше в найближчі півроку: косметика (77%), одяг для прогулянок по дому (73%), електроніка (73%), їжа на винос (72 %), засоби гігієни (72%) та продукти харчування (64%). Дослідження також показує, що переважно чоловіки продовжуватимуть робити покупки в інтернеті у більшості категорій товарів після закінчення пандемії. Жінки переважають лише у п’яти категоріях: продукти, одяг, засоби гігієни, косметика та товари для ремонту будинку чи саду.

Спроба чогось нового

Під час запровадженої соціальної ізоляції українці зосередилися на своїх інтересах, що сприяло збільшенню онлайн-замовлень на товари, корисні для проведення вільного часу. Понад 42 відсотки споживачів купували більше електронних товарів в інтернеті, завдяки чому вони робили час удома приємнішим.

Зміни стосуються не лише кількості придбаної продукції. Ми не тільки купуємо більше через інтернет, але й використовуємо нові форми електронного магазину. Більшість людей зазначили, що зареєструвалися в інтернет-магазині, яким не користувались до епідемії. У результаті цих прискорених змін та для задоволення нових потреб споживачів великі і малі підприємства були змушені швидко впровадити або адаптувати свої існуючі пропозиції відповідно до вимог електронної комерції. Цей процес, найімовірніше, зайняв би роки, якби не пандемія коронавірусу.

Відбулася різка зміна способу покупки споживачів. Споживачі виявили, наскільки зручно робити покупки в інтернеті і довіряють цій формі придбання продуктів: від страв на винос до косметики та засобів гігієни. Якщо на цей момент компанії не змінять свою діяльність, щоб задовольнити вимоги нової ери електронної комерції, вони ризикують значно відстати від конкуренції.

Що рухає електронним споживачем?

Причини, чому українські споживачі купували через інтернет, суттєво не залежать від їхньої статі та віку. Зручність покупок в інтернеті виявилася найбільш вирішальним фактором як для жінок, так і для чоловіків різного віку: від наймолодшої до найстарішої вікової групи. Крім того, для двох наймолодших груп респондентів безпека покупок в інтернеті була майже такою ж важливою, як і комфорт покупок.

Однак оскільки відбудова економіки після блокування стає глобальним пріоритетом, сталий розвиток виявляється важливим питанням для українських споживачів. Майже кожен п’ятий споживач готовий робити покупки в інтернеті, якщо продукція доставляється в мінімалістичній або більш стійкій упаковці, а для 23 відсотків важливо, чи буде упаковка замовленої продукції підлягати вторинній переробці. 

Дослідження показує, що екологічна упаковка важлива для споживачів. Екологічно чиста упаковка, безумовно, є ключовим пріоритетом для бізнесу в усьому світі і таким чином з’являються нові тенденції розробки екологічної упаковки.

Тенденції розробки екологічної упаковки

Зростає тенденція до максимізації переробленого складу упаковки або принаймні використання відновлюваного вмісту з стійким джерелом. Очікується, що буде продовжувати збільшуватися використання картону, паперу та вторинної сировини – від упаковки продуктів харчування до упаковки доставки матеріалів по всьому світу. Бренди та експерти з переробки працюють разом, щоб знайти нові рішення для важко переробних матеріалів, а також оцінити повний життєвий цикл продукту, щоб побачити, де можуть бути зроблені поліпшення.

Компанії зосереджуються на пошуку шляхів зменшення непотрібних пакувальних матеріалів, зокрема додаткових коробок, зберігаючи при цьому те, що необхідно для захисту продукту. Ринок біопластмас, виготовлених з рослинного матеріалу, продовжує активно розвиватися, хоча все ще існують великі бар’єри – незначна кількість промислових об’єктів, обладнаних для переробки біопластику.

Брендам важливо взяти на себе зобов’язання щодо довкілля та соціальної відповідальності у сфері розробки та використання упаковки. Чіткі етикетки на зовнішній стороні упаковки підвищують прозорість, інформуючи споживачів про те, як правильно переробляти упаковку продукту. З інноваційним пакувальним матеріалом концепція легкої упаковки набирає обертів. Переваги легкої упаковки зрозумілі:

– зниження витрат на матеріал і виробництво;

– зниження впливу на навколишнє середовище від транспортування;

– менше відходів, пов’язаних зі звалищами. Важливою частиною ланцюга є постачання пакувальних матеріалів, що надалі матимуть більш екологічно чистий вигляд. Усе більше компаній використовують переробні та багаторазові транспортні матеріали. Головним пріоритетом є переконатися, що товар доставляється безпечно та надійно. Трендом останнього  року стало збільшення випуску екологічно чистої продукції, цей напрям також активно поширюється й на пакування.

Марія Марчук, керівник маркетингового проекту “Інтернет-магазин” мереж “Наш Край”|SPAR

За матеріалами ресурсу https://spar.ua/