Партизанський маркетинг – шлях до успіху в малому бізнесі
Партизанський маркетинг відрізняється від традиційного гнучкістю, креативністю та орієнтованістю на потреби клієнта.
Партизанський маркетинг заснований на знанні психології, що робить його надзвичайно ефективним, тому що 90% покупок здійснюють несвідомо.
Правильно організований супровід покупця і «живі» маркетингові засоби посилюють лояльність давніх клієнтів і залучають нових.
Партизанський маркетинг – шлях до успіху в малому бізнесі.
20 відмінностей партизанського маркетингу від традиційного.
- Звичайний маркетинг стверджує: щоб увійти на ринок і там закріпитися, потрібні гроші. Партизанський маркетинг не проти вкладання грошей, але вважає, що можна не менш ефективно інвестувати час, уяву, енергію та інформацію.
- Традиційний маркетинг покритий таємницею – більшість підприємців достеменно й не знають, що входить у це поняття: продажі, веб-сайт, PR… Партизанський маркетинг – процес, який повністю керований та контрольований.
- Звичайний маркетинг орієнтований на великий бізнес, тоді як партизанський маркетинг – знахідка для компаній з малим бюджетом, але величезними амбіціями.
- Традиційний маркетинг має безліч критеріїв ефективності: об’єм продаж, кількість відповідей на пропозицію, кліки на веб-сайтах або потік відвідувачів у магазинах. У партизанського маркетингу один показник ефективності – прибуток.
- Звичайний маркетинг заснований на досвіді та судженнях, а партизанський маркетинг базується на знанні психології.
- Традиційний маркетинг поступово розвиває бізнес, по ходу видозмінюючи його, партизанський маркетинг від початку знає, до чого слід прагнути.
- Відповідно до традиційної маркетингової схеми бізнес розвивається лінійно, поступово залучаючи нових клієнтів. Цей дорогий і повільний спосіб чужий партизанському маркетингу, який забезпечує ріст бізнесу у геометричній прогресії.
- Традиційний маркетинг націлений винятково на те, щоб продати, партизанський маркетинг – на збереженні взаємин із клієнтом.
- Традиційний маркетинг закликає вивчити ринок, позбутися конкурентів, а партизанський вивчає ринок задля виявлення компанії із схожими цілями і скооперувати з ними зусилля, що своєю чергою допоможе знизити витрати та розширити радіус дії.
- Звичайний маркетинг вважає, що потрібне лого, що представляє компанію, а партизанський маркетинг пропонує меми – універсальні, візуальні і вербальні символи, які доносять ідею.
- Традиційний маркетинг – це «я – маркетинг» з розповідями про компанію, її цілі і продукти, партизанський маркетинг – це «ви – маркетинг», який першочергово націлений на бажання і потреби покупців.
- Звичайний маркетинг націлений на те, що можна отримати від клієнта. Водночас партизанський маркетинг першочергово визначає, що можна дати покупцеві.
- Традиційний маркетинг вірить в окремі засоби, а партизанський переконаний, що тільки правильна комбінація маркетингових засобів може привести до успіху.
- Прибічники традиційного маркетингу рахують гроші, а партизани-маркетологи збирають нові контакти, які являються ключем до отримання прибутку.
- Традиційний маркетинг недовірливо ставиться до нових технологій, а партизани маркетологи, навпаки, є технофілами, тому що впровадження нових технологій забезпечує бізнесу гнучкість і швидкість.
- Традиційний маркетинг націлений на широкі маси, тоді як партизанський намагається максимально звузити цільову аудиторію, щоб мати можливість донести інформацію до кожного потенційного клієнта.
- Традиційний маркетинг глобальний: використовуючи радіо, телебачення і пресу, він ігнорує деталі. Партизанський маркетинг орієнтований на деталі, що допомагає створити репутацію і втримати клієнтів.
- Основна ціль традиційного маркетингу – продавати, однак партизанський ставить більш реалістичну ціль – отримати від людей згоду на інформування про ваш продукт.
- Традиційний маркетинг – це монолог, а партизанський маркетинг – це діалог, який робить потенційного клієнта учасником маркетингового процесу.
- Традиційний маркетинг визнає лише телебачення, радіо, журнали, газети, інтернет, пряму розсилку, тоді як партизанський маркетинг використовує 200 маркетингових засобів, частина з яких безплатні.
Партизанський маркетинг пропонує більше можливостей! Хай яким чудовим був би медіамаркетинг, саме особиста участь робить компанію не схожою на інших. До того ж «живий маркетинг» здатен значно скоротити бюджет та залучити клієнтів не на одну угоду, а на все життя.
Мирослава Леснік, керівник відділу маркетингу департаменту розвитку франчайзингової мережі «Наш Край» |SPAR
За матеріалами ресурсу https://spar.ua/