Організація безпеки нового магазину

05.03.2023

Плануєте відкрити свій власний магазин чи долучитись до франчайзингової мережі або відкриваєте новий магазин в уже існуючій мережі – організація безпеки торгового закладу має займати своє почесне місце в плані відкриття і бюджеті витрат. Відкладати на потім питання безпеки не варто оскільки це гарантовано призведе не тільки до небажаних результатів в показниках прибутковості, а й навіть може завдати непоправної шкоди іміджу торгового закладу.

Головною метою організації безпеки супермаркету є забезпечення стабільного функціонування торгового закладу, унеможливлення завдання шкоди його іміджу або мережі в цілому, збереження грошових коштів, мінімізація втрат товарно-матеріальних цінностей та безпека відвідувачів і персоналу.

Об’єктами торгового закладу, що підлягають захисту від потенційних загроз і протиправних посягань стануть:

  • споруди та приміщення торгового закладу;
  • виробниче, торгівельне, офісне та інше обладнання;
  • товарно-матеріальні цінності;
  • грошові кошти;
  • персонал та особисті речі працівників;
  • відвідувачі та їх особисті речі;
  • інформаційні ресурси з обмеженим доступом.

У випадку відсутності відділу безпеки або фахівців даної галузі, на власника і адміністрацію торгового закладу покладаються наступні задачі:

  1. організація діяльності торгового закладу (складання інструкцій і алгоритмів, що регламентуватимуть всі напрямки роботи);
  2. забезпечення безпеки та охорони приміщень;
  3. забезпечення збереження товарно-матеріальних цінностей та грошових коштів;
  4. попередження фактів крадіжок та шахрайства на території торгового закладу;
  5. попередження фактів пошкодження майна та товарно-матеріальних цінностей;
  6. забезпечення дотримання персоналом розпорядку дня та правил трудової дисципліни;
  7. припинення несанкціонованого винесення документів і майна;
  8. забезпечення дотримання правил протипожежної безпеки;
  9. збереження комерційної таємниці та конфіденційної інформації;
  10. експлуатація і обслуговування систем відеоспостереження, охоронної та пожежної сигналізації;
  11. перевірка стану приміщень і об’єктів що знаходяться під охороною та усунення недоліків, що можуть негативно впливати на їх безпеку;
  12. контроль за дотриманням вимог організації безпеки торгового закладу.

Враховуючи вищезазначене, підходити до питань організації безпеки потрібно не тільки з чітким уявленням всіх процесів, що відбуватимуться на території магазину, а й враховувати ряд інших чинників, які можуть негативно впливати на його функціонування, завдати репутаційної шкоди або призвести до збитків у вигляді втрат товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів тощо.

Володимир Левчук – керівник департаменту безпеки мережіНаш Край” та SPAR