Як змінить маркетинг покоління Z

11.02.2021

Покоління Z (центеніали) – це мільйони людей, які народилися в період 1995–2010 років. Ці люди родом з інтернету. На сьогодні ця аудиторія складає третину споживачів у світі. За деякими оцінками експертів, до 2025 року покоління Z стане одним з найбільших сегментів платоспроможної аудиторії.

Вони зовсім не ставлять зайвих запитань –  вони «гуглять». Вони не запитують дорогу в перехожих – вони шукають потрібне місце за допомогою навігатора. Вони легко  роблять покупки в інтернеті, до того ж не завжди в тій країні, у якій живуть.

Завдяки своїй споживчій силі і зростаючому впливу на економіку, представники Z-generation змінюють індустрію маркетингу. Як саме змінюють? Розберімося зараз усі разом.

Вони знають про технології все і навіть більше

Покоління Z називають «цифровими аборигенами». Вони навчилися користуватися комп’ютером, планшетом та  телефоном ще зі сходинок пологового будинку. Якщо щось глючить, вони не терпітимуть це в жодному разі. Висока швидкість завантаження, зручність роботи на усіх можливих різних пристроях, гейміфікація – ось чого вони найбільше від вас чекають.

Центеніалам набагато легше написати повідомлення, ніж зателефонувати чи зустрітися. Вони не ділять світ на цифровий і реальний, а вважають це двома частинками одного цілого.

Більшість часу представники покоління Z використовують смартфони, а не персональні комп’ютери. Тут усе дуже просто: якщо ви недоступні через смартфон, а ваш сайт не оптимізований для мобільних пристроїв, покоління Z ніколи про вас не дізнається. Пріоритетом для компаній, які ціляться в цю аудиторію, має бути стратегія «мобільність у першу чергу».

Вони дуже швидко переключаються

Інтервал уваги середнього представника покоління Z становить вісім секунд. Вони використовують цей 8-секундний фільтр, щоб вирішити, чи подобається їм те, що вони бачать. Залучити їхню увагу допоможе короткий, персоналізований, інтерактивний, нестандартний, живий, сучасний контент.

Цінують реальність

Покоління Z усе більше довіряють реальним людям, ніж знаменитостям. Думки друзів та однолітків для них більш цінні і мають більший вплив на рішення для здійснення покупки. Публікуйте призначений для цього користувача контент, щоб завоювати високу довіру такої аудиторії.

Надають велику перевагу мінімалізму

Покоління Z цінує ясність і простоту в усьому, чи це веб-сайт, нова колекція одягу, мобільний додаток, їжа, дизайн помешкання. Простий дизайн, менше кроків, менше кліків, менше тексту для читання. Пам’ятайте, що у цифрових аборигенів зовсім  немає часу. Для них менше означає більше.

Вони майже не читають, вони дивляться відео та орієнтовані на книжки з картинками, для них важлива персоніфікація і сучасність.

Проявляють соціальну активність

Представникам покоління Z-покоління зовсім небайдужа наша планета. Більшість серед них готові бойкотувати чи підтримувати бренд залежно від його позиції щодо соціальних і політичних питань. Хочете привернути їхню увагу? Зробіть своїм пріоритетом те, що важливо для них.

Зумери вже глобально змінюють підхід до взаємин бренд – клієнт. І цей вплив буде продовжувати поширюватися і вкорінюватися в поведінковій моделі споживача. Тепер бренду потрібно бути ближче до клієнта, правильно презентувати свій продукт і тоді налагодити відносини вдасться не тільки з поколінням Z.

Як достукатися до Z-покоління у комунікаціях? Бути природними, не бути серйозними. І візуалізувати все і навіть більше. Нове покоління реагує на візуальність, а не на текст.

Незалежно від того, хто є вашою цільовою аудиторією, рано чи пізно вам доведеться адаптуватися до Z-generation. Зважайте на це в побудові вашої маркетингової стратегії майбутнього вже сьогодні.

І вже поступово настає  час готуватися до покоління, яке прийде за  поколінням Z.

Поколінню Z слідує покоління альфа – це ті, хто народився  з 2011 до 2025 рік. Їхні особливості потрібно починати відстежувати вже сьогодні, щоб бути готовими, коли «альфа» доросте до вашої цільової аудиторії.

За прогнозами, це буде найосвіченіше та найбагатше покоління за всі часи. Вже з дитинства вони розмірковують про такі питання, як рівність людей, зміни клімату, раціональне споживання та сталий розвиток. Найімовірніше, вони відмовляться від вищої освіти, а сім’ї створюватимуть після досягнення тридцятирічного віку. Розподіляючи свою аудиторію за поколіннями, важливо розуміти: навіть в одній країні в різних регіонах одне й те саме покоління може мати різні потреби та особливості поведінки. Звичайно, через глобалізацію є багато спільних рис, але важливо вивчити саме ваших клієнтів і будувати на цьому маркетингову стратегію майбутнього.

Оксана Грищук, менеджер департаменту маркетингу мереж “Наш Край”|SPAR

За матеріалами ресурсу https://spar.ua/