Як розмістити обладнання в торговому залі?

22.12.2020

Одним з найвизначальніших факторів в забезпеченні продажів  – є планування приміщення. Тому так важливо правильно оформити торговий зал для отримання максимального прибутку. Існують різні методи планування розташування обладнання в торговому залі. Багато що залежить від бачення архітектора. Проте в цій справі є особливі критерії, які є обов’язковими для досягнення успіху.

Для формування правильної концепції торгового залу мало просто розставити меблі попід стінами магазину. Для вирішення вказаного завдання необхідний комплексний підхід. Створюючи технологічний план кожного магазину, треба брати до уваги безліч чинників, таких як:

позиціонування і загальна концепція торгової точки;

орієнтація на визначену цільову аудиторію;

дизайнерське оформлення магазину;

додаткові заходи, які допомагають ефективним продажам товару.

Спеціалісти використовують декілька типів планування торгових приміщень: блоковий, змішаний, просторовий, лінійний, довільний.

Лінійний тип планування торгового залу – це розміщення товарів і проходів для потенційних покупців, у вигляді паралельних ліній. Це здійснюється за рахунок відповідної розстановки торгівельного обладнання. Завдяки лінійному типу планування забезпечується хороший огляд всіх стелажів, холодильних вітрин та прилавків. Відвідувачі не скупчуються, а мають можливість вільно подорожувати по торговому залу. Такий тип планування дозволяє формувати потоки руху покупців і створює хороші умови для розміщення товарів. Змінюючи довжину ліній, можна легко регулювати концентрацію покупців в торговому залі.

Змішаний тип планування торгового залу зазвичай використовується в великих магазинах самообслуговування і супермаркетах з великими торговими залами від 500 м.кв. (в сучасних умовах для досягнення унікальності подібні типи планування використовуються і у невеликих магазинах). При такому способі розстановки комбінується поздовжнє і поперечне розміщення стелажів і холодильних вітрин, лінійний і боксовий типи планування торгового залу. Лінії стелажного обладнання необхідно розбивати проходами, щоб не виникало ускладнень при русі покупців. Їх бажана довжина не повинна перевищувати семи метрів біля стін, п’яти метрів в середині залу і двох метрів в зоні кас.

Блоковий тип планування. В такому випадку торговий зал поділяють на ізольовані один від одного відділи. Такий тип планування характерний для магазинів заприлавкової торгівлі, який останнім часом використовується все рідше через нераціональне використання персоналу торгового закладу.

Просторовий тип планування торгового залу. Цей спосіб розстановки торгівельного обладнання універсальний, тому підходить практично для всіх видів торгових закладів – від дуже великих до найменших. По периметру стін торгового залу ставлять високі стелажі, а в центрі встановлюють невисоке обладнання. Відвідувачам в такому магазині зручно пересуватися, вони бачать весь зал і виставлені в ньому товари повністю.

Вільний тип планування залу – поширений підхід розстановки торгового обладнання, без певної системи, адаптований до конкретної форми та обмежень приміщення.

Згідно з проведеним дослідженням, експерти прийшли до висновку, що різні площі в торговому залі зовсім не рівноцінні з точки зору свого обсягу продажів. Чим глибше ви занурюєтеся в нескінченні ряди магазину, тим в значній мірі зменшується значимість подальших товарів. Застосування кожного з підходів залежить насамперед від позиціонування магазину. Для торгових закладів, до основних конкурентних переваг яких належить низька ціна товарів, найкраще застосовувати лінійний тип планування. Якщо ж, за мету ставиться створення привабливої атмосфери та комфорту здійснення покупки, найкраще застосувати просторовий та змішаний типи планування.

Віталій Демчишин, керівник проектного відділу “Наш Край”|SPAR