Як налагодити операційну діяльність торгового закладу? Як підвищити фінансовий результат конкретного магазину?

31.12.2020

На ці запитання відповісти однозначно неможливо. Результат торгового закладу залежить від злагодженої роботи усіх складових ланок. Керівництво та менеджери компанії аналізують основні чинники підвищення EBITDA в магазині:

  • підвищення доходів;
  • зниження витрат та вносять конкретні пропозиції щодо виконання даних показників.

Розглянемо перший основний спосіб виконання EBITDA конкретним торговим закладом, а саме підвищення доходів. Збільшення операційного прибутку магазину залежить щонайперше від збільшення кількості чеків, збільшення середнього чеку та % націнки.

Збільшення чеків – це насамперед АКЦІЇ, СЕРВІС, ТОВАР.

Ключовими завданнями для керуючих ТЗ при збільшенні кількості чеків мають бути:

  • контроль наявності акційних товарів у торговому залі;
  • протягом промоакції щоденно контролювати наявність товару;
  • контроль оформлення цінниками та промоматеріалами акційного товару;
  • розповсюдження акційних листівок;
  • контроль викладки товарів;
  • виконання працівниками стандартів обслуговування;
  • збільшення видачі карток покупцям з метою оптимізації клієнтської бази;
  • дотримання скриптів при вирішенні конфліктних ситуацій;
  • розширення асортименту унікальних та регіональних товарів.

Дуже важливим для збільшення середнього чеку кожним ТЗ є МЕРЧЕНДАЙЗИНГ  та КРОС-ПРОДАЖІ. Для цього керуючі торговими закладами мають виконати низку основних правил:

  • забезпечення доступності товару покупцеві;
  • дотримання дольового розміщення товару (національні бренди);
  • максимальне заповнення товаром додаткових місць;
  • контроль наявності та коректності цінників;
  • наявність, свіжість, мерчандайзинг, промооформлення унікальних категорій: м’ясо, випічка, фаст-фуд;
  • розміщення товару з високою маржинальністю згідно із рекомендаціями.

Наступним ключовим показником для збільшення EBITDA торговим закладом є, звичайно, збільшення відсотка націнки. Від чого ж залежить збільшення відсотків націнки в магазині? На нашу думку, це насамперед аналіз конкурентів, власна торгова марка, власне виробництво. У цьому напрямку ми виділили для роботи директорів магазинів основні завдання:

  • проведення моніторингу цін;
  • аналіз асортиментних переваг конкурентів;
  • забезпечення товарів власної торгової марки;
  • наявність акційної продукції власного виробництва тощо.

Забезпечення єдності усіх цих чинників дасть змогу виконати основне завдання торгового закладу, а саме підвищення доходів та операційних прибутків компанії.

Тетяна Тлучкевич, менеджер з операційної діяльності мереж “Наш Край”|SPAR