Warning: mysqli_real_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30120 in /home/nashkraj/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1612
Споживчі тенденції до 2021 року – що може змінитися на ринку? - Мережа супермаркетів "Наш Край"

Споживчі тенденції до 2021 року – що може змінитися на ринку?

09.03.2021

Протягом багатьох років ми спостерігаємо постійну еволюцію споживчих тенденцій та купівельних звичок. Однак зараз ці зміни прискорилися. Епідемія швидко і назавжди сформувала нові потреби споживачів та змінила їхній спосіб здійснення покупок. Які найважливіші тенденції на ринку продуктів харчування на початку 2021 року?

Спостереження за ринком та висновки – це запорука успіху кожного підприємця. За умови, звичайно, що це поєднується з високою гнучкістю та готовністю до змін. Ця комбінація надає компаніям, зокрема середнім та меншим, шанс постійно зміцнювати свої позиції на ринку. Під час таких динамічних змін, як зараз, особливо важливо тримати руку на пульсі. З чого почати? Від визнання сучасних тенденцій! Нижче розглянемо перелік найважливіших та перевіримо, чи ми знаємо їх усіх.

Найважливіші споживчі тенденції 2021 року

Серед споживчих тенденцій, на які експерти звертають увагу у своїх звітах та аналізах, ми представляємо чотири, які матимуть найбільший вплив на роздрібну торгівлю.

1. Зміна визначення поняття «здоров’я». Протягом багатьох років ми спостерігаємо перехід до цілісного підходу до людей та їхнього здоров’я. Споживачі поєднують фізичне та психічне здоров’я і сприймають, наприклад, рух та збалансоване харчування не лише як увагу до форми та фігури, а й ширше, щодо імунітету та добробуту. Епідемія та пов’язане з цим відчуття небезпеки значно посилили таку тенденцію. Сьогодні споживачі ще більше зосереджені на тому, як, наприклад, повсякденний вибір покупок впливає на їхнє харчування, спосіб життя, а отже, на здоров’я та імунітет. Про це варто пам’ятати. Можливо, куркума та імбир спрацює краще як імпульсна покупка, ніж цукерки сьогодні.

2. Зміна пріоритетів споживачів. Нам набридло надмірне споживання. Зараз його місце займає мінімалізм та свідома покупка. Слід очікувати, що також через економічну кризу споживачі будуть дедалі ретельніше планувати свої витрати. Однак це не означає повну економію та відмову від задоволення, а швидше пошук якості та доданої вартості у продуктах, що пропонуються брендами. Споживачі шукають доступну ціну, але разом із зручністю, безпекою та довговічністю товарів. Важлива і відповідальність, зокрема чесна торгівля, екологічна упаковка та діяльність брендів у сфері КСВ.

3. Зосередження на безпеці. Дотримання гігієни – це наша нова реальність, прояви якої помітні практично у кожній галузі та споживчій діяльності. Страх перед інфекцією та підвищена обізнаність щодо здоров’я сприяють попиту на засоби гігієни й спонукають споживачів використовувати безконтактні платежі, які зменшують ризик зараження, або просто контактувати з чужими бактеріями. Багатьом споживачам також важливо дотримуватися правил захисту в магазинах, доступу до дезінфікуючого засобу та частого миття поверхонь при касі.

4. Робота в нових приміщеннях (дисбаланс між роботою та приватним життям) – у 2020 році термін «домашній офіс» та віддалена робота набув нового значення та став широко застосовуватися. Робота вдома мала величезний вплив на споживачів: від вибору одягу (комфорт та якість, а не зовнішній вигляд) та використовуваної косметики, витрат на технології, харчових звичок тощо. Споживачі шукають нових способів визначити початок і кінець свого робочого дня, оскільки їм важко управляти своїм часом.

Як COVID-19 впливав на шопінг звички українців

Епідемія мала значний вплив на споживачів, які змінили підхід до покупок та очікування від роздрібної торгівлі. За даними досліджень споживачі прогнозують, що так звана нова реальність триватиме 12 місяців і більше й стане частиною їхнього повсякденного життя. Очікування споживачів щодо забезпечення основних потреб, таких як безпека, відповідне співвідношення ціни та якості, а також простота та зручність покупок, матиме значний вплив на ринкові реалії.

Автори цього ж дослідження розглядали купівельні звички українців під час епідемії. В результаті поширення COVID-19 41% українців стали рідше користуватися готівкою. 33% заявляють, що частіше використовують кредитну картку. Розташування магазину є найважливішим критерієм придбання харчових продуктів для 70% українців – споживачі орієнтуються на безпеку, зручність та комплексність покупок.

Українці також купують на 20% більше продуктів для приготування їжі та випічки, ніж до епідемії. Будинок став місцем роботи, навчання, кулінарії, спорту та розваг. У ситуації, коли споживачі прогнозують, що епідемія триватиме щонайменше рік, це явище, ймовірно, погіршиться. Цікаво, що категорія кулінарії під час спалаху зросла набагато швидше, ніж готові страви.

Що очікувати?

Як показав досвід китайської торгової мережі, за час активного розвитку епідемії відділ виробництва збільшив продажі на 30%, проте дохід дещо впав. У відділі продуктів харчування був невеликий ріст і невелике збільшення маржі. У відділі непродовольчих товарів був невеликий ріст маржі, але і невелике падіння оборотів.

Останнім часом по всьому Китаю більшість продажів місцевих продуктів відбувається у режимі онлайн через портали, керовані як місцевими, так і регіональними компаніями. Згідно із дослідженнями, онлайн-покази деяких компаній виросли вшестеро. Тому ритейлери все більше конкуруватимуть у доступі для клієнтів в інтернеті, більш компактних та ефективних поєднаннях SKU, а також в плані більшої соціальної відповідальності, логістики та доставки за холодним ланцюгом.

Ірина Рудик, категорійний менеджер напряму Бакалія в мережах “Наш Край”|SPAR

За матеріалами ресурсу https://spar.ua/