Персонал – це ресурс бізнесу
Персонал – це ресурс бізнесу. Він має вартість, життєвий цикл, технічні показники, якість, як і будь-який ресурс. Ефективна система мотивації персоналу обумовлює ефективність діяльності будь-якої компанії. Давно відомо, що саме від мотивації залежить якість роботи персоналу, рівень його продуктивності, прибуток, який він приносить компанії, а також розвиток і, в підсумку, успіх бізнесу. На нашу думку, якісно впроваджена система мотивації впливає на характеристики персоналу такі, як кількість впроваджених інноваційних рішень, трансляцію на новий персонал необхідних компетенцій, збільшення тривалості використання матеріального ресурсу, безпеку компанії тощо.
З чого ж складається мотивація персоналу? На що вона впливає? Якими засобами та методами потрібно впроваджувати мотивацію персоналу компанії на практиці? Розгляньмо детальніше.
Загалом мотивація персоналу складається з таких чинників:
- система оплати праці та матеріальне стимулювання;
- стиль управління;
- соціальний пакет;
- корпоративна культура.
Ми в нашій компанії переконані, що внутрішня мотивація важливіша за зовнішню:
- співробітники внутрішньо мотивовані відчувають задоволення від отриманих компетенцій та досягнутих цілей, радість від виконуваної роботи, вони працюють краще, ніж ті, хто цього не відчуває;
- що більші зовнішні мотиви використовують (гроші, покарання…), то менш лояльними працівники є до компанії, вони більше думають про вихід з компанії, вони більше «вигоряють»;
- коли людину надмірно починають цікавити гроші – це означає, що її перестала цікавити робота.
Наша компанія визначила для себе основний дієвий показник мотивації персоналу, а саме ми за справедливу винагороду і дотримуємося принципу:
Як показує практика, не можна стимулювати персонал винятково за допомогою матеріальної мотивації, оскільки це може призвести до негативного результату: отримуючи сталий дохід, різного роду надбавки, персонал поступово розслабляється та думає, що виконуючи свою роботу посередньо, без заробітної плати він все одно не залишиться.
Тому HR-у компанії завжди потрібно йти на один крок попереду, підключати до матеріальної також нематеріальну мотивацію. Підвищення особистої ефективності співробітників – одне з пріоритетних завдань HR-фахівця. Розуміти, що конкретно мотивує і стимулює наших працівників, важливо та необхідно. Це допоможе уникнути помилкових рішень при виборі мотиваторів, зберегти час і утримати таланти.
Основних методів нематеріальної мотивації доволі багато, і вони, звичайно, індивідуальні. Спираючись на багаторічний досвід управління, ми для себе визначили перелік головних методів нематеріальної мотивації.
У компанії ми започаткували низку традицій, а також соціальні пільги та виплати, які позитивно впливають на мікроклімат у колективі, на корпоративний дух, поліпшують мотивацію до роботи усього персоналу.
Традиції та соціальні пільги і виплати надають працівникам компанії через індивідуальні або колективні форми заходів.
Детальніше зупинімося на основних методах нематеріальної мотивації компаній «Наш Край» і SPAR та з’ясуємо, що конкретно надихає і стимулює фахівців нашої компанії.
Традиції компанії:
- привітання з днем народження працівника;
- привітання з днем народження торгового закладу.
Соціальні виплати:
- перший раз у перший клас;
- досягнення пенсійного віку;
- одруження працівника;
- народження дитини;
- смерть близьких родичів;
- допомога сім’ї у разі смерті працівника.
Загальнокорпоративні свята:
- «Корпоративна толока»;
- святкування Дня торгівлі;
- святкування Нового року/новорічний ранок для дітей;
- збори технологів;
- день народження компанії;
- День вишиванки.
Інші корпоративні заходи:
- збори керуючих торговими закладами;
- збори з нагоди відкриття нових торгових закладів;
- привітання з 8 Березня;
- привітання з Днем захисника України (14 жовтня);
- привітання з професійними статтями.
Корпоративні виїзди:
- організація поїздки святими та історико-культурними місцями України;
- Водохреще;
- виїзд на рафтинг;
- грибна осінь;
- «Виїзд на лижі.
Одним з наступних способів нематеріальної мотивації персоналу є нагородження найкращих працівників компанії. Мета – на реальних прикладах успіху довести, що можна досягти «недосяжного» та надати почесний статус особам, які зробили вагомий внесок у розвиток компанії. Також ми визначаємо найкращий торговий заклад мережі (для визначення критерію відбору, наприклад, можна взяти наступні показники такі, як найменша сума нестач за рік, найбільший приріст за кількістю покупців за рік, найбільший показник приросту реалізації за рік, найвищий результат виконання планів реалізації тощо), найкращий керуючий торгового закладу мережі (як критерій оцінки, наприклад, можна взяти приріст % EBITDA за попередній квартал).
Отже, правильна мотивація персоналу – це ключовий фактор для розвитку компанії і головне завдання HR-керівника. Мотивація персоналу до досягнення основних цілей компанії є основним чинником, адже людина буде шукати до того часу, доки гранична економія не буде дорівнювати граничним витратам пошуку.
Ольга Семенюта, HR менеджер мереж “Наш Край”|SPAR
За матеріалами ресурсу https://spar.ua/