Онлайн покупки

22.12.2020

З ростом кількості активних користувачів змінюється і картина їх переваг в плані покупок, зроблених онлайн. Потрібно відзначити, що намітилася стійка позитивна тенденція зростання в 2020 році ринку e-commerce. Вже поступово інтернет-простір став для користувачів не тільки місцем спілкування з друзями, пошуку інформації, але і місцем для здійснення покупок товарів.

Орієнтовно 63% населення України щодня відвідує надра інтернету для власних цілей. Якщо подивитися на загальну кількість користувачів інтернету в Україні, то:

    33% від загальної кількості інтернет-користувачів України купують мінімум 1 раз на рік;

    25% від загальної кількості користувачів, які купують мінімум 1 раз на рік – роблять покупки регулярно.

Якщо подивитися вікову категорію інтернет-покупців, то можемо побачити таку картину:

    25% інтернет-покупців від 16 до 25 років;

    31% інтернет-покупців від 26 до 35 років;

    21% інтернет-покупців від 36 до 45 років;

    22% інтернет-покупців від 46 років і старше.

З огляду на попередній аналіз, можемо зробити висновок, що відсутня велика різниця між віковими категоріями інтернет-покупців. Бачимо, що лише на кілька відсотків активної є аудиторія інтернет-покупців від 26 до 35 років.

Якщо ділити інтернет-покупців за місцем проживання, то найбільш активними покупцями є жителі в Київській області. При цьому в процентному співвідношенні:

    48% – купують чоловіки;

52% – купують жінки.

Все частіше користувачі інтернету шукають товари або послуги безпосередньо на маркетплейсах, без попереднього пошуку в пошуковій системі «Гугл».

В Україні частка Direct трафіку (прямих заходів за посиланням) склала:

    25% – маркетплейс Prom;

    35% – інтернет-магазин Rozetka;

    45% – маркетплейс ОLX;

    52% – Aliexpress.

Товарами-лідерами, які найчастіше купували онлайн, були: електроніка, одяг, аксесуари, товари для дому, техніка і побутові товари.

Найчастіше українці купували:

    4 мільйони штук – одяг, аксесуари, взуття;

    3,1 мільйона штук – товари щоденного споживання;

    3 мільйони штук – техніка та електроніка;

    2,3 мільйона штук – товари для саду та будинку;

    1,7 мільйона штук – декоративна косметика і парфумерія.

Сьогодні товари в інтернеті до сих пір купують з різних пристроїв, але з кожним днем все більше зростає мобільний трафік. Смартфон починає заміщати інші пристрої, адже з нього так зручно і швидко знайти всю необхідну інформацію в інтернеті, зробити це можливість всюди, адже кожен день ми не вийдемо з дому, поки не перевіримо наявність смартфона в кишені.

    50% українців найчастіше через комп’ютери;

    57% українців найчастіше через ноутбуки;

    43% українців найчастіше смартфони.

Якщо подивитися на місця, де найчастіше купують товари, то це:

    84% – вдома, з них:

        33% – перед переглядом телевізора;

        17% – під час їжі;

        51% – в ліжку перед сном;

        25% – коли зайняті інші пристрої будинку.

    8% – поза домом (відпустка або відрядження)

    20% по дорозі на роботу або в ін. Місця;

    28% – на роботі

        12% при виконанні завдань або роботи;

        26% – під час обіду.

Послуга «Оплата частинами» від «ПриватБанку» зараз є єдиною в Україні програмою онлайн-кредитування покупок в інтернет-магазинах. За даними самої організації, кількість таких придбань зросла з початку 2017 майже вдвічі. Користуючись послугою «Оплата частинами», клієнти інтернет-магазинів найчастіше купують ці товари:

    комп’ютери, ноутбуки і комплектуючі до них;

    велику і дрібну побутову техніку;

    смартфони і планшети.

Безсумнівно, популярність покупок в Інтернеті буде рости, особливо якщо економічна ситуація покращиться, а значить, підніметься і платоспроможність населення.

Дарія Гуковська, менеджер з маркетингу мереж “Наш Край”|SPAR