Маркетинг-2021: нові підходи, інструменти, фішки
Розробка ефективної маркетингової стратегії вимагає не тільки збирати статистику власних рекламних кампаній, а й проводити дослідження ринку та оцінку конкурентного середовища. Усе це дозволить застосовувати успішний досвід лідерів вашої ніші, використовувати правильні канали для комунікації з аудиторією, формувати свою стійку конкурентну перевагу та знаходити робочі практики для просування свого продукту. Беріть на озброєння нові підходи та інструменти і вперед до досліджень!
«Пластиковий» контент
Люди втомилися від «фальші» і в соцмережах, і в рекламі, і в цілому. Ці постановочні щасливі сім’ї з реклами порошку, зубної пасти та йогурту та відредаговані до ідеалу фотографії у блогерів стали відштовхувати все більше та більше користувачів і потенційних клієнтів. Люди хочуть життя в медіа. Тому стали популярні сторіз та прямі ефіри, тому зараз соціальна мережа Clubhouse так стрімко набирає обертів.
Найчастіше в такому контенті більше натуральності та справжнього життя. Публіка готова до шорсткості та неідеального зображення, але за це і цінуються такі матеріали.
Це не говорить про те, що не варто намагатися і тепер можна робити все абияк. Просто не потрібно створювати ідеальну штучно-відредаговану картинку. Тепер навіть модельний бізнес, який зав’язаний на чітких стандартах краси, став більш гнучкий до вибору моделей і демонструє натуральну, природну красу. У маркетингу зараз відбуваються приблизно такі ж зміни.
Маркетинг за інерцією
Це стосується тих компаній, які не розуміють, навіщо щось змінювати, якщо це хоч якось та й працює. Але така позиція може зіграти злий жарт у критичні моменти. Наприклад, під час криз. Удар по бізнесу може з’явитися з будь-якого боку, тому потрібно мати запасний план і користуватися актуальними інструментами.
При створенні нової маркетингової стратегії для свого бізнесу завжди залишайте місце для експериментів. Це можуть бути нові формати роботи із старими інструментами, або спроба освоїти нові та сучасні. Така робота вимагає більше зусиль, ніж рух за звичним шляхом, і може ні до чого не привести. Але якщо експеримент виявиться вдалим, ви перевершите своїх конкурентів.
Надлишки контенту
Тут вже зачіпається зворотна сторона використання нових інструментів і мова не тільки про них. Якщо взяти за приклад сайт або лендінг, то в половині з них буде купа спливаючих вікон, чатів, сповіщень та інших примочок та відволікаючих моментів. Якщо розглянути профіль в соціальній мережі, то деякі намагаються включити разом усі можливі та неможливі розділи і використовувати в них кожен символ. Через все це сайт або акаунт виглядають дуже перевантаженими, а користувач дратується через неможливість розібратися. Як наслідок, людина йде з майданчика, а компанія залишається без клієнта.
Кожен інструмент може бути хороший сам собою, але коли його використовують з розумінням та ефективно. А якщо зібрати все в одному місці, не розуміючи навіщо, то ні до чого хорошого це не приведе. Ви лише відштовхнете користувачів подібним, що складається з різних розширень і розділів.
Відсутність клієнтоорієнтованості
Одні кажуть, що клієнт завжди правий, другі діють винятково згідно із корпоративним статутом і не відходять від нього ні на крок, навіть якщо це очевидно заважає. Бізнесу з другої категорії варто задуматися про свою модель провадження справ, скільки споживач віддаляється від таких компаній та переходить до конкурентів. За результатами різних опитувань, близько 80% людей оберуть ту компанію, яка зацікавлена принести користь своїм клієнтам, розв’язати їхні проблеми, а не просто продати їм товар. Мова не тільки про слогани в рекламі, а й про роботу техпідтримки, гарантійні умови і зручність взаємодії з компанією. Також усе більше та більше споживачів цікавляться соціальною складовою бренду. Наприклад, які глобальні цілі переслідують, чи не приносить виробництво шкоди для екології, чи не обмежують будь-чиї права. На це тепер теж звертають увагу при виборі марки продукції.
Вихваляння
Минули ті часи, коли яскравих промов про те, які ви класні, передові і успішні, було досить для залучення клієнтів. Багато ніш наситилися пропозиціями і тепер у людини є вибір куди звернутися. І майже завжди він піде до тих, хто розбирається в його проблемі і знає, як її вирішити. Зараз потрібно розповідати про клієнта, про його потреби і про вашу для нього користь. Особистими успіхами теж можна поділитися, але не дуже часто і не в пихатій манері, де ви «очевидно» кращі за інших.
Отже, можна зробити висновок, що правила просування змінилися і продовжать це робити ще з більшою швидкістю. Слідкуйте за нововведеннями в цій сфері і не дозволяйте своєму бізнесу застоятися, працюючи одними і тими же методами.
Юлія Димарчук, менеджер з програми лояльності мереж “Наш Край” |SPAR
За матеріалами ресурсу https://spar.ua/