Магазини майбутнього

15.02.2021

Експерти кажуть, що вже через 10 років багато супермаркетів зміняться практично до непізнаваності. Нові технології відкривають колосальні можливості – щонайперше вони спрямовані на надання різнобічної інформації про товари (наприклад, вартість і можливість кулінарного використання).

Що зміниться в супермаркеті майбутнього і яким уже найближчим часом може стати звичайне відвідування магазину?

1. Магазини будуть гнучкими

Їхні інтер’єри зможуть швидко змінюватися, тобто вмітимуть підлаштовуватися під зміни обставин швидше, ніж це було раніше.

До цього дня було як? Створюють магазин і в такій якості він має прожити п’ять-сім років. У майбутньому неприпустимий тривалий термін, коли неможливо внести зміни в концепцію магазину. У магазині мають будуть зони, де відбуваються постійні і суттєві зміни інтер’єру.

Функціональність виявлятиметься у тому, що простір магазину стануть використовувати більш різнобічно. Так, мобільні модулі можна буде легко переставляти, щоб удень у​ приміщенні організувати, наприклад, кулінарний майстер-клас, а вночі – ресторан швидкого харчування з їжею на виніс. Більш старі магазини прагнутимуть до підходу open space – максимум вільного простору. Цього можна досягти, використовуючи наступну технологію.

2. Віртуальне меню

Обладнані сенсорними екранами магазини дадуть можливість вибирати продукцію з каталогу за малюнками та описом. Не обов’язково при цьому виставляти всі продукти в торговому залі, достатньо кількох зразків для прикладу на всю категорію. Решта буде надано на касі або, як ми писали вище, завантажено відразу у ваш автомобіль або доставлено додому. З магазинів зникнуть громіздкі стелажі, які зараз використовують у числі іншого і як рекламні поверхні. На полицях з’явиться більше органічної свіжої продукції, розміщеної більш компактно.

3. Індивідуальний підхід до кожного клієнта за допомогою створення цифрового профілю клієнта

Потрібно буде бути чимось більшим, ніж магазин, а саме – точкою отримання унікального споживчого досвіду. І цифрові технології тут прийдуть на допомогу.

Використовуючи великий набір інструментів в сфері збору та аналізу даних про споживача, можна створити персоналізовану пропозицію для клієнта (формування особливих цінових пропозицій на супутні товари, пропозиція послуг приготування продукції, нагадування про продукцію, яка може зацікавити вказаного клієнта тощо).

Компаніям потрібно всіма можливими способами формувати унікальний досвід і лояльність споживача до власного бренду, а не брендам представлених товарів.

Для реалізації такої можливості потрібно зберігати великі масиви даних. У цьому на допомогу приходять хмарні сервіси.

4. Швидкий і легкий контроль за покупками

Сенсори всередині магазину фіксуватимуть усі товари, які беруть із полиці, і передаватимуть інформацію додатку на телефоні, що вестиме підрахунок придбаних товарів, а також звірятиметься із списком покупок. Якщо ви щось забули, додаток нагадає про це.

5. Розумний магазин

Розумний магазин (smartstore) – це концепція, що описує принцип автоматизації роздрібних торгових майданчиків за допомогою технологій інтернету. Для автоматизації можуть використовуватися такі технології:

a) RFID-мітки (допомагатимуть відстежувати рух товару по підрозділах магазину);

б) розумні візки (допомагатимуть клієнтові орієнтуватися в магазині, використовуючи електронний список покупок;

в) розумна упаковка відображатиме ступінь свіжості продуктів;

г) розумні полиці показуватимуть наявність та строк зберігання товару;

ґ) технології доповненої реальності дозволятимуть при скануванні товарів відображати всі споживчі характеристики, рецептури приготування;

д) додаток, який перетворить смартфон (або самого користувача) на касира. За допомогою цієї програми користувач скануватиме товари і завершуватиме покупку в один клік перед відходом із магазину. Навіть Facebook тестує опцію, за допомогою якої користувачі зможуть сканувати персоналізовані QR коди в магазинах і отримувати спеціальні знижки або бонуси;

е) розумні термостати, які дозволятимуть автоматично економити рівень енергозатрат магазину.

6. Магазини вражень

Роздрібна торгівля в її звичному вигляді доживає свого віку. Ритейлери все частіше пропонуватимуть людям не товари, а враження – в деяких магазинах взагалі не можна буде робити покупки.

Без продавців споживачі зможуть спокійно і розслаблено познайомитися з цікавою їм продукцією. Такий досвід подарує їм позитивні емоції і зміцнить зв’язок із брендом. У довгостроковій перспективі це неймовірно важливо. Крім того, спостереження за поведінкою відвідувачів дасть цінну інформацію: інтереси, емоції споживачів і вектор попиту.

Як бачимо, ритейл братиме на озброєння найбільш передові досягнення науково-технічної революції і водночас не просто слідуючи інтересам покупців, але передбачаючи, формуючи їх. Шанси в таких умовах є як у гігантських мереж, так і невеликих торгових марок, які відкриті для нововведень. Зітреться грань між офлайн і онлайн-ритейлом. Перший активно презентуватиме себе в інтернеті, другий підвищить якість і сприйняття клієнтами першого. В арсеналі ритейлу зросте частка віртуальності, залучення, інтелектуалізації продажів.

Віталій Демчишин, керівник проектного відділу “Наш Край”|SPAR

За матеріалами ресурсу https://spar.ua/