Фудтренди-2021: як пандемія позначається на вподобаннях
Пандемія внесла корективи навіть у кулінарні тренди. Якщо раніше вони будувалися переважно навколо нових продуктів або звичних інгредієнтів, але в несподіваному виконанні, то 2021 року гастрономічна мода складається з концепцій. Зокрема тренд на ЗСЖ-кулінарію починався з визначення найшкідливіших і найкорисніших продуктів: перші треба було обов’язково виключити з раціону, а другі зробити його основою.
Альтернативні інгредієнти
Головною темою 2020 року, безумовно, стало здоров’я. Ми починаємо сильніше задумуватися про те, що їмо, і як це відображається на самооцінці та фігурі просто зараз. І найголовніше – до чого нас приведе щоденне поїдання фастфуду через 5–10 років. За час карантину багато людей стали приділяти більше уваги здоров’ю та помітили, що деякі продукти можуть викликати небажану реакцію. Наприклад, висипання на шкірі можуть бути пов’язані з вживанням молочних продуктів, а їжа з високим вмістом глютену провокує здуття живота навіть у тих, хто не страждає на непереносимість. Тому 2021-го вживання альтернативних інгредієнтів перестане сприйматися як щось дивне.
Заморський перець
Продуктом 2021 року гарантовано стане перець. Але щоб бути в тренді, в страви потрібно додавати не звичний всім перець чилі або солодкий болгарський, а хабанеро, пірі-пірі, еспелет тощо. Ну а щоб остаточно підтвердити свою підтримку гастротрендів, розбавте асортимент перців чорним часником.
Замість злаків – фрукти
Гречаним, рисовим і навіть кокосовим борошном уже нікого не здивуєш. Тому в модних рецептах стали з’являтися такі інгредієнти, як борошно з банана або капусти. Загалом будь-яка страва, приготована з фруктового, овочевого або бобового борошна, буде супермодною.
Пасти повсюди
За рахунок того, що хліб «реабілітували» в списку продуктів здорового харчування, разом із ним цьогоріч на наші столи потраплять різні пасти і намазки. Мигдальні, кокосові, фундукові пасти – писк модного столу- 2021. Але затребуваною у цьому році стане урбеч. Це масляниста маса з перетертих горіхів і насіння рослин. Серед таких намазок можна знайти ту, яка гарантовано припаде до смаку: солодкий абрикосовий урбеч, з ядер волоського горіха, з насіння льону, розторопші або конопель.
Африканські суперфуди
Захоплення екзотичними продуктами має також соціальний підтекст – і це ще один тренд 2021 року. Споживачі все більше задумуються над питанням походження харчових продуктів, які вони купують, і хочуть споживати вже не просто смачний батончик, але і забезпечувати при цьому роботою незаможні родини в країнах третього світу. При цьому африканські інгредієнти викликають у виробників питання про методи постачання і справедливу оплату праці. Але, працюючи безпосередньо з виробниками, бренди можуть забезпечити більшу прозорість ланцюжків поставок і відстежувати соціальні наслідки своїх програм пошуку постачальників.
Кіноа, тофу і едамаме вже нікого не здивуєш, і в цьому році ми звернули увагу на автентичні продукти з країн Африки. Амарант містить на 30% більше білка, ніж такі злаки, як рис, сорго і жито, а його поживний профіль можна порівняти з зародками пшениці та вівса. У порівнянні з іншими зерновими амарант багатий амінокислотою лізином. Інші злакові Західної Африки – теф з горіховим смаком і фоніо, який вже називають другим кіноа, також набирають популярність.
Готові перекуси
Їх стане ще більше, а ось порожніх калорій і непотрібних інгредієнтів в складі усе менше. Уже в цьому році багато ритейлерів зробили окремі зони з продуктами для здорового харчування в своїх магазинах – так звані ЗСЖ-полиці. А в майбутньому планують впритул зайнятися відділами готової їжі, щоб там можна було купити повноцінні домашні і навіть ресторанні страви.
Паралельно на полицях магазинів буде з’являтися все більше корисних альтернатив стандартним перекусу: поживні протеїнові батончики замість калорійних шоколадних, цільнозернові крекери з насінням замість звичайних солоних, батончики з пробіотиками, печиво з клітковиною і функціональні вітамінні напої. Усе це частково було з нами в минулому році і має тенденцію розвиватися у цьому.
Ірина Рудик, категорійний менеджер напряму Бакалія в мережах “Наш Край”|SPAR
За матеріалами ресурсу https://spar.ua/