Фабрика-кухня: ключовий фактор успіху у власному виробництві

09.02.2021

Фабрика-кухня – це підприємство громадського харчування з інноваційними технологіями і повним циклом виробництва, призначене для випуску напівфабрикатів, кулінарних і кондитерських виробів, постачання ними доготовельних підприємств, ресторанів, торговельних закладів. В основі проекту фабрика-кухня лежить чимало позитивних факторів:  безпечність продукту, багатозадачність, унікальний асортимент, бренд, єдина виробнича програма, гнучкість та логістична система.

Що дасть фабрика-кухня:

– стабільну, повторювану якість продукції по всій мережі;

– збільшення покриття магазинів, ресторанів кулінарією;

– розширення асортименту;

– впровадження системи якості та проведення сертифікації виробництва згідно із вимогами НАССР.

Що дасть в економічному плані фабрика-кухня:

– скоротиться фонд оплати праці лінійного персоналу за рахунок централізованих поставок;

– знизиться собівартість продукції за рахунок масштабності виробництва;

– зменшаться витрати на оплату комунальних платежів по точках збуту;

– скоротяться витрати на закупівлю та використання одноразових пакувальних матеріалів.

Забезпеченість продукцією фабрики-кухні торговельних закладів дозволить зменшити площі службових, виробничих приміщень на користь торгового залу, що збільшить рентабельність підприємства.

До складу фабрики-кухні, крім основних цехів гарячого та холодного, входять цехи з виробництва копченої риби та м’яса, мучних напівфабрикатів, солінь , м’ясних напівфабрикатів, кондитерський та пекарський.

Фабрика-кухня є своєрідним конвеєром із виготовлення напівфабрикатів різного ступеня готовності. Технологію приготування на виробництві вибирають залежно від вимог термінів придатності, кінцевого продукту (заморожений круасан чи лазанья, салат чи піца).

Наявність камери шокової заморозки надає можливість заготовити для тривалого зберігання сезонні овочі та фрукти. Подальше їхнє використання знижує собівартість готового виробу. Крім цього, ми зекономили на логістиці, купуючи рідше, але більшими партіями. На сьогоднішній день у нашій мережі ви можете посмакувати стравами з кабачків та баклажанів за доступними цінами. Продаж напівфабрикатів і готових страв шокової заморозки власного виробництва скорочує час господині для приготування сімейного обіду чи вечері.

Використання вакууматора збільшує терміни зберігання продукту. Оскільки він перестає активно контактувати з киснем, в ньому сповільнюється розмноження бактерій. Продукти тривалий час зберігають природний смак і запах. Ми вакуумуємо м’ясо та м’ясні напівфабрикати , рибу солену для продажу через регали. Проте цю ж саму продукцію покупець може купити у відділі гастрономії.

Проте головний принцип оптимізації  виробництва – економія за рахунок масштабу діяльності. Адже якщо якусь одиницю продукції робити оптимальним способом і у великій кількості, то її собівартість буде набагато нижча за ту, яку роблять в одному єдиному екземплярі. При цьому використовують ще один економічний ефект, який пов’язаний з вузькою спеціалізацією працівника виробництва на одній певній функції (нарізка овочів, оброблення риби, приготування круасанів). Це дозволяє домогтися від нього стабільно високої якості продукції.

Фабрика-кухня – це зразок складного виробництва з високим рівнем технологічних процесів і заплутаною логістикою. Збір заявок на виробництво від наших торговельних закладів та партнерів-франчайзі, поділ їх за цехами (гарячий, холодний, рибний, м’ясний, борошняний тощо) з урахуванням оптимального завантаження їх потужностей, забезпечення наявності необхідної сировини для виробництва та наявність необхідної кількості замовленої продукції, упаковка та маркування готових напівфабрикатів і відправка їх на місця реалізації або логістичний центр. При цьому потрібно приділяти особливу увагу якості та стандартизації продукції, тому що на місці реалізації вже просто не буде можливості виправити допущені помилки.

Фабрика-кухня має забезпечити конкурентні переваги:

– зниження собівартості порівняно з традиційними технологіями за рахунок масштабів, індустріалізації і технологічності виробництва, IT-технологій і практичної безвідходності виробництва;

– гарантована стандартизована якість продукції;

– гнучкість цінової політики;

– інтернет – магазин продажу продукції;

– можливість підтримувати  і регулярно оновлювати асортимент продукції;

– планування виробництва за номенклатурою і часом, складському  запасу готової продукції;

– місце розташування фабрики-кухні.

Наша продукції фабрики-кухні вгамує апетит будь-якого покупця. Заходьте у наші торговельні заклади та обирайте смачні традиції.

Тетяна Басалик, технолог мереж “Наш Край”|SPAR

За матеріалами ресурсу https://spar.ua