Чим ми ласуємо: аналіз ринку кондитерських виробів

14.07.2021

Ринок кондитерських виробів України за насиченістю та асортиментом наближається до європейських країн. Кондитерські вироби включають близько дві тисячі найменувань, з яких понад 90 % ринку солодощів належить вітчизняній продукції. Кондитерські вироби поділяють на три групи. Цукристі – ця група включає в себе карамельні цукерки, ірис, зефір, пастилу, східні солодощі, желейні цукерки тощо. Шоколадні – батончики, плитки шоколаду, шоколадні цукерки тощо. Борошняні – торти, тістечка, пряники, вафлі, бісквіти, печиво тощо.

Кондитерський виріб, до складу якого входить какао, – це шоколад у різних формах, шоколадні цукерки, цукристі вироби, покриті шоколадною глазур’ю. Ну а кондитерські вироби, до складу яких входить борошно, всім добре відомі, це торти, тістечка, печиво, рулети тощо.

Аналіз ринку кондитерських виробів України показує, що не всі солодощі подобаються нашим співвітчизникам однаково. У вітчизняних споживачів є свої улюбленці, про які розповім  нижче. Розвиток ринку відбувався набагато динамічніше порівняно з попередніми роками. За результатами  аналізу, кондитерський ринок України додав у грошовому обсязі відразу 25,1% порівняно з минулим роком і досяг показника 20,5 млрд грн (без урахування тіньового ринку). Вийшов такий непоганий солодкий фінансовий тортик, і дістався він переважно вітчизняним виробникам, оскільки частка імпорту, хоч і трохи зросла, але не перевищила шести відсотків.

Як свідчить аналіз ринку кондитерських виробів в Україні, не вся продукція однаково вигідна для виробників. У натуральному вираженні більш як половина (55,3%) солодощів, що випускаються, – це борошняні вироби, шоколадні продукти  разом займають 23,6% в загальному обсязі. Якщо ж розглянути структуру цього ринку в грошовому вираженні, то 26,6% його обсягу було забезпечено за рахунок продажів шоколадних плиток, виручка від печива і бісквітів склала 19,5%, ще 17,3% додали шоколадні цукерки, а на четвертому місці з часткою 15% виявився шоколад у коробках і пакетах.

Шоколад у плитках став справжнім фаворитом українських покупців. Грошовий обсяг його продажів збільшився найбільше порівняно з минулим роком на 29,8%. На другому місці за зростанням продажів розташувалися шоколадні батончики – плюс 26,6%, на третьому – жувальні цукерки, плюс 25%. Учасники ринку жорстко конкурували один з одним за увагу покупця, у результаті шоколадні плитки стали ще й найбільш промоційним продуктом. Найбільш поширеним маркетинговим прийомом при цьому було тимчасове зниження ціни.

Солодкий обман уже не проходить. Кондитерський ринок України з його високою конкуренцією вимагає від своїх суб’єктів проведення продуманої цінової політики. Найбільше виграли ті, хто стримував бажання підняти ціни, вкладався в рекламу, вносив цікаві для споживачів зміни в асортиментну лінійку. З іншого боку, ринок кондитерських виробів України навчив покупців уважніше ставитися до вибору солодкої продукції. Тепер фокуси виробників з керуванням ціною за рахунок зниження ваги, збільшення обсягу пакувальної коробки або спрощення рецептури вже не проходять, а розглядаються як спроба обману, що тут же негативно відбивається на репутаційному тлі навколо компанії. В результаті кондитери змушені діяти набагато тонше, розвиваючи додаткові бюджетні лінійки продукції. Наприклад, замість цільної плитки шоколаду можна купити дешевшу шоколадку з наповнювачем. Багато покупців розглядають такий варіант як можливість спробувати нові смаки. Найбільше зросли продажі шоколадних плиток з цільними горіхами, плюс 77,4% порівняно з минулим роком. Кондитерський ринок України не обмежується тільки відносинами в системі виробник – кінцевий споживач. Тут існує і розвивається сегмент, який дуже цікавий для міні-пекарень, операторів готельно-ресторанного сектора, сервісів швидкої доставки їжі в офіси та інших бізнесів із сфери громадського харчування. Усі вони із задоволенням купують заморожені напівфабрикати кондитерських виробів. Згідно з результатами проведеного маркетингового дослідження, основними факторами розвитку цього сектора ринку є: зростання кількості малих пекарень, які можуть дуже легко змінювати асортимент продукції відповідно до запитів клієнтів; популярність пекарень-кафе, де можна не тільки купити свіже кондитерський виріб, але і тут же спробувати його; широке застосування при виробництві напівфабрикатів сучасних технологій з високим ступенем автоматизації, що дозволяє випускати великий спектр продукції високої якості.

Юлія Кузьменко, керівник групи “Кондитер” мереж “Наш Край”|SPAR

За матеріалами ресурсу https://spar.ua/