Чому франчайзинг? Переваги роботи за системою франчайзингу

30.12.2020

Бажання почати свій бізнес може бути схоже на закоханість. У вас є свій бізнес, який вам подобається, і яким ви хочете займатися, тепер важливо зрозуміти, як його отримати!

Постає вибір – зробити все самому або заплатити, щоб відкрити бізнес під чиїмось брендом. Самостійне відкриття, особливо якщо ви до цього моменту ніколи не керували жодним бізнесом, тягне за собою величезну кількість витраченого часу, а іноді й грошей на безглузде і непотрібне навчання та самостійне вирішення проблем.

Перед покупкою франшизи потрібно поставити собі кілька запитань.

Головне – це фінансове питання. Щоб почати бізнес за франшизою, необхіднo мати певну суму грошей. Бажано, щоб це були власні, а не кредитні гроші.

Також початківцеві франчайзі необхідно розрахувати свій час, адже бізнес не буде працювати сам по собі, йому треба приділяти увагу. Тільки щoденна праця і контроль забезпечить успіх та процвітання справи.

Якщо бізнес не приноситиме мoрального задоволення, то який сенс іти з найманої роботи? Найкраще придбати ту франшизу, яка справді зацікавить початківця франчайзі. Це класична порада, яка працює на практиці.

У франшизи має бути хороша репутація, перевірена часом. Не варто зупиняти свій вибір на першому реченні, яке привернуло цікавою рекламoю. Потрібно пoчитати відгуки, переглянути статистику, кількість відкритих точок, подивитися процес роботи, поспілкуватися з існуючими франчайзі.

Основні фактори, на які обов’язково першочергово потрібно звернути при купівлі франшизи

1. Оцінка бізнес-ідеї

Подобається бізнес-ідея? Не поспішайте кидатися підписувати договір і платити паушальний внесок! Якщо подобається вам, не факт, що буде попит у вашому регіоні або місті. Знайдіть аналоги, дізнайтеся, як у них справи, постарайтеся знайти статистику, подумайте про залежність від сезонності, розташування, про можливість зміни законодавства в цьому полі.

2. Оцінка щоденного функціоналу

Запитайте франчайзера, що доведеться вам робити кожен день з ранку до вечора.

Уявіть це у всіх кольорах фарб! Якщо ви не комунікабельні і ніколи не займалися активними продажами, але хочете купити франшизу, в якій важливий активний пошук і треба спочатку робити по 30 дзвінків на день – задумайтеся! 

3. Перевірка юридичної чистоти та прозорості франчайзера

Сьогодні існує безліч онлайн сервісів для перевірки юридичної особи та історії його власників. 

5. Спілкування з власником чи менеджментом компанії, щоб зрозуміти історію, досвід, багаж знань та репутацію

6. Спілкування з діючими франчайзинговими партнерами

Це найважливіша частина при підборі франшизи. Попросіть контакти мінімум п’ятьох франчайзингових партнерів, які працюють більш як рік.

7. Оцінка договору

Не забудьте оцінити ваші ризики та обов’язки при підписанні договору. 

То ж чому франчайзинг , які переваги співпраці за франчайзингом?

  • Франшиза забезпечує швидкий старт, покупець одразу отримує готову модель бізнесу.
  • Бізнес-процеси вже розроблені, відпрацьовані та випробувані, не треба «винаходити велосипед».
  • Відомий бренд, як наслідок, економія на рекламі.
  • Інформаційна та технічна підтримка з боку франчайзера.
  • Навчання та підвищення кваліфікації персоналу на систематичній основі.
  • Допомога у виборі приміщення для роботи.
  • Вигідні умови співпраці з компаніями-постачальниками.
  • Швидке повернення інвестицій.

Франчайзинг дає змогу одиничному підприємцеві швидкого старту та розвитку, саме в цьому його значна перевага. Франчайзинг – перевірена система розвитку бізнесу, і жодна інша система не може з нею змагатися щодо ефективності та надійності.  Франчайзер створює, відпрацьовує та розвиває свою модель бізнесу і доводить її прибутковість на прикладі власних магазинів, які виступають такими собі тестовими майданчиками, на яких проходять усі випробовування. Головне у співпраці за системою франчайзингу – це обмін досвідом. Франчайзер систематично ділиться зі всіма франчайзі своїми напрацюваннями, надаючи таким чином можливість вести бізнес успішно та ефективно.

Отож, співпраця за франчайзингом – це правильний крок та хороший вибір для тих, хто прагне знизити ризики і працювати відразу з відомим брендом.

Мирослава Леснік, керівник відділу маркетингу департаменту розвитку франчайзингової мережі «Наш Край» |SPAR

Логоти мережі супермаркетів Наш Край