Організація безпеки нового магазину
Плануєте відкрити свій власний магазин чи долучитись до франчайзингової мережі або відкриваєте новий магазин в уже існуючій мережі – організація безпеки торгового закладу має займати своє почесне місце в плані відкриття і бюджеті витрат. Відкладати на потім питання безпеки не варто оскільки це гарантовано призведе не тільки до небажаних результатів в показниках прибутковості, а й навіть може завдати непоправної шкоди іміджу торгового закладу.
Головною метою організації безпеки супермаркету є забезпечення стабільного функціонування торгового закладу, унеможливлення завдання шкоди його іміджу або мережі в цілому, збереження грошових коштів, мінімізація втрат товарно-матеріальних цінностей та безпека відвідувачів і персоналу.
Об’єктами торгового закладу, що підлягають захисту від потенційних загроз і протиправних посягань стануть:
- споруди та приміщення торгового закладу;
- виробниче, торгівельне, офісне та інше обладнання;
- товарно-матеріальні цінності;
- грошові кошти;
- персонал та особисті речі працівників;
- відвідувачі та їх особисті речі;
- інформаційні ресурси з обмеженим доступом.
У випадку відсутності відділу безпеки або фахівців даної галузі, на власника і адміністрацію торгового закладу покладаються наступні задачі:
- організація діяльності торгового закладу (складання інструкцій і алгоритмів, що регламентуватимуть всі напрямки роботи);
- забезпечення безпеки та охорони приміщень;
- забезпечення збереження товарно-матеріальних цінностей та грошових коштів;
- попередження фактів крадіжок та шахрайства на території торгового закладу;
- попередження фактів пошкодження майна та товарно-матеріальних цінностей;
- забезпечення дотримання персоналом розпорядку дня та правил трудової дисципліни;
- припинення несанкціонованого винесення документів і майна;
- забезпечення дотримання правил протипожежної безпеки;
- збереження комерційної таємниці та конфіденційної інформації;
- експлуатація і обслуговування систем відеоспостереження, охоронної та пожежної сигналізації;
- перевірка стану приміщень і об’єктів що знаходяться під охороною та усунення недоліків, що можуть негативно впливати на їх безпеку;
- контроль за дотриманням вимог організації безпеки торгового закладу.
Враховуючи вищезазначене, підходити до питань організації безпеки потрібно не тільки з чітким уявленням всіх процесів, що відбуватимуться на території магазину, а й враховувати ряд інших чинників, які можуть негативно впливати на його функціонування, завдати репутаційної шкоди або призвести до збитків у вигляді втрат товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів тощо.
Володимир Левчук – керівник департаменту безпеки мережі “Наш Край” та SPAR