Свіже м’ясо – запорука успіху магазину

25.02.2023

М’ясо — продукт щоденного вживання, тому й бізнес, що ґрунтується на продажі м’яса, — прибуткова ідея. Це пояснює і той факт, що навіть при падінні платоспроможності населення в умовах пандемії, в умовах війни на ринку м’яса та м’ясної продукції відзначається динамічне зростання. Криза не особливо позначилась на продажах м’яса та м’ясної продукції, а головною конкурентною перевагою м’яса є його ціна.

Головні переваги м’ясного бізнесу — високий попит і недороге входження на ринок. Проте варто враховувати і суттєві недоліки: м’ясо і м’ясні продукти швидко псуються, що може призвести до збитків, тому потрібно вміти розумно розраховувати обсяги закупівель і прогнозувати масштаби продажів. Другий фактор — висока конкуренція: сьогодні відкривається безліч спеціалізованих м’ясних магазинів, Крім того, важливе місце на ринку займають уже існуючі супермаркети, що пропонують широкий асортимент товарів цієї категорії. Негативно на стан м’ясного бізнесу може вплинути і різке підвищення цін на сировину, до чого часто вдаються постачальники через економічну нестабільність. 

Особливості бізнесу

Головна конкурентна перевага  при продажі м’яса-  наявність одного або кількох надійних постачальників. 

Якщо ви почнете і будете постійно торгувати якісним продуктом, у вас обов’язково з’являться постійні покупці. Що можна зробити збільшення продажів ? Це розширити асортимент. 

У стандартному м’ясному відділі повинен бути наступний асортимент продукції:

  • свинина, яловичина, баранина;
  • м’ясо птиці – курка, індик, качка перепели, гуска і ін.;
  • жири тваринного походження;
  • широкий асортимент субпродуктів в залежності від виду м’яса: свинні, яловичі, курячі;
  • напівфабрикати: фарші, ковбаси, шашлики, рулети, стейки, мариновані курячі напівфабрикати;
  • фасовані порційно шматки у вакуумній упаковці.

Оскільки м’ясо належить до дорогих харчових продуктів, варто чималу частину асортименту виділити для субпродуктів (особливо ніжки та голови свинні, голови і лапи курячі, печінка, серце, нирки, язики свині та яловичі та печінка, шлунки, серця  курячі), напівфабрикатів (особливо великий асортимент фаршів (свинний, курячий, яловичий, індичий, та мішані з різних видів м’яса) та ковбас (асортимент в залежності від видів м’яса та форми (ковбаса та ковбаски)) та інших видів відносно дешевих і популярних продуктів. Проте, важливо, щоб недорога продукція була якісною і свіжою.

Чим більший асортимент – тим більше покупців у вас буде. Поряд із традиційною свининою, яловичиною та курятиною, можна пропонувати покупцеві і дієтичне м’ясо кролика. Можна пропонувати також м’яса птиці: фазанів, перепелів, індиків, качок, гуски тощо.

Непогано було б урізноманітнити асортимент напівфабрикатами та м’ясною продукцією: копченості (коптити безпосередньо на магазині), ковбаси, сало тощо. Ідеально, якщо всі напівфабрикати та м’ясна продукція буде власного  приготування – безпосередньо на місці, а не від м’ясокомбінату. Також можна налагодити реалізацію спецій, соусів для маринадів та інших супутніх товарів. 

На збільшення кількості покупців  впливатиме:

  • якість продукції; 
  • наявність надійного постачальника- краще декілька на кожен вид м’яса – відповідно двох на свинину, двох на м’ясо птиці; 
  • пізнаваність ( наявність реклами);
  • довіра покупців;
  • термін зберігання продукції (можливо тут доведеться відкрити цех з переробки або виготовлення готових страв з метою скорочення втрат); 
  • виважена та розумна  робота з конкурентами (не лише ціна, а і якість та асортимент).

Де можна зробити помилки 

  1. Не нехтуйте всіма бюрократичними процедурами. Перед початком роботи необхідно отримати всі необхідні довідки та сертифікати. Особливо це стосується ветеринарних сертифікатів продукції. Відсутність потрібних документів, може зробити  вам погану службу. 
  2. Дуже низькі ціни на постачальників. Якщо постачальник пропонує вам невиправдано низьку ціну на продукцію, це вас має насторожити. Як правило, за низькою ціною ховається погана якість продукту. 
  3. Ненавчений персонал. Неправильне оброблення м’яса, хамство продавця, неправильне зберігання – все це завдасть вам збитків і втрату клієнтів. 
  4. Неправильне оформлення вітрини та вивіски. Як кажуть: Страва спочатку їдять очима. Якщо вітрина не викликатиме приємних вражень, якщо вивіска оформлена неписьменно, якщо в магазині неприємний запах , то збитки вам забезпечені. Від виду вітрини у покупця повинні текти слинки, а запах повинен викликати асоціацію з будинком, затишком та смачною їжею. 

Правильно підібраний асортимент, так само як і грамотна цінова політика, стане запорукою успіху торгівельного закладу  з продажу м’яса та м’ясних продуктів. 

Микола Гнядий начальник відділу власного виробництва мереж «Наш Край»|SPAR