Переваги відкриття продуктового магазину
Якщо ви вирішили відкрити власну справу, варто розглянути варіант магазину продуктів.
Ця ніша завжди буде користуватися популярністю, незалежно від ситуації у суспільстві. Немає значення, в якому місті ви хочете відкрити продуктовий магазин.
Спочатку варто добре подумати, що саме ви хочете продавати та в яких обсягах. Вибір величезний: ковбасні вироби, молочні продукти, тільки овочі та фрукти, бакалія, хлібобулочні та кондитерські вироби, можливо м’ясо чи риба, магазин домашньої готової їжі чи напівфабрикатів.
Найкраще не зупинятися на чомусь конкретному. Для повноцінного магазину варто вибрати широкий та якісний асортимент, це допоможе залучати більше відвідувачів.
Концепція магазину складається з кількох важливих пунктів, а саме:
- визначення асортименту (проведіть аналіз у конкурeнтів, подивіться в інтернeті, які товари мають попит, і запропонуйте покупцю широкий вибір)
- назви магазину (назва має бути простою і легко запам’ятовуватися)
- приміщення (площа має бути в багатолюдному місці, бажано житловий квартал, поряд із зупинкою транспорту тощо. Велика прохідність забезпечить непоганий старт магазину)
- цільова аудиторія (аналіз майбутньої цільової аудиторії – це запорука успіху бізнесу, визначення потреби споживачів)
- логістика (знайти перевірених постачальників та укласти договір про співпрацю)
- юридичні формальності (ведення бізнесу з оформленням всіх документів)
- устаткування (визначення потреби в обладнанні для магазину)
- персонал (формування штату працівників).
Детально розглянемо пункт «асортимент», а саме присутність локального виробника в асортименті товару, наприклад, в категорії м’ясопродукти. В кожному регіоні є локальний виробник, який вирішив розпочати власний бізнес в ніші крафтових продуктів. Наявність такого бренду на полицях буде вас вирізняти від інших своєю присутністю.
Купуючи відповідні товари, мешканці громади зможуть підтримати локальних виробників і сприятимуть наповненню місцевого бюджету. Також актуально купувати товари місцевих виробників на заміну чи в доповнення до імпортних.
Є кілька факторів, які безпосередньо впливають на рентабельність магазину. Якщо ви зможете забезпечити 100% функціональність цих факторів, то у вас все вийде і магазин продуктів окупиться вже через рік. Звичайно, є ймовірність швидшої самоокупності, але ми будемо реалістами й візьмемо середній результат.
Формула успіху має такий вигляд: правильне місце – хороший продукт – якісний сервіс. У кінці ви отримаєте гарний результат та вигоду від магазину продуктів.
Марія КУЗЬМІЧУК, категорійна менеджерка мереж супермаркетів «Наш Край» та SPAR