Словник основних термінів маркетолога
Дізнайтеся, що означає той чи той термін, які використовують маркетологи у роботі.
Ефект Гіффена (парадокс Гіффена) – зниження ціни викликає зниження попиту.
Поріг рентабельності – величина виручки, що покриває витрати за нульового прибутку.
BTL – непряма реклама, таємний вплив на покупців.
Клікбейт – особливий за формою та змістом контент, який є методом привернення уваги.
CPA – метод оцінки ефективності реклами та оплати за рекламу.
Амбасадор – посол марки (обличчя бренду).
ROI – коефіцієнт рентабельності інвестицій.
УТП – унікальна торгова пропозиція, яка відрізняє від конкурентів.
Семплінг – маркетингова акція з безплатної роздачі зразків, тестерів тощо.
Аналіз ефективності реклами – вимірювання ступеня впливу реклами на споживача до та після проведення рекламної кампанії.
Амбасадор – клієнт, який активно рекомендує товар чи послугу.
Анотація – короткі відомості про предмет реклами, пояснення, на чому має бути зроблений рекламний акцент.
Антропоморфізм – у рекламі метод представлення товару, коли йому надають людські риси.
Трафік –це загальна кількість візитів відвідувачів на веб-ресурсі за конкретний період. Трафік може бути прямим (органічним), платним (переходи за рекламними посиланнями і банерами), соціальним (користувачі з соцмереж), реферальним тощо.
Контекстна реклама (PPC) –модель інтернет-реклами з оплатою за клік. За допомогою РРС можна буквально купувати візити потенційних клієнтів на свій сайт. Показ реклами відбувається автоматично під час введення користувачем певного запиту в пошуковій системі.
Контент-маркетинг – у широкому сенсі під цим поняттям розуміється набір технік і методик із створення та поширення релевантного корисного контенту для стимулювання потенційних клієнтів до здійснення цільової дії. Можна також сказати, що контент-маркетинг має на увазі довгостроковий процес побудови позитивного іміджу компанії.
Банерна сліпота – здатність людини свідомо чи несвідомо ігнорувати рекламні блоки на сторінці та їхній вміст.
Вірусний маркетинг – спосіб впливу на цільову аудиторію, коли аудиторія сама, свідомо чи несвідомо, просуває бренд, товар або послугу. Така реклама називається вірусною, тому що поширюється в геометричній прогресії як епідемія від одного «переносника» відразу до багатьох.
Інсайт – прорив, несподіване відкриття. У маркетингу може означати:
раптова вдала ідея чи розуміння, як розв’язати проблему; відкриття, як краще подати продукт чи чому раніше реклама працювала не так ефективно; причина, через яку споживач вибирає продукт. На відміну від раціонального мотиву, є неусвідомленим. Цього маркетинг може досягти з допомогою ретельного вивчення аудиторії, її почуттів, а не лише думок. І точного потрапляння у потреби потенційних покупців.
IP-телефонія – технологія забезпечення голосового зв’язку, яка для передачі інформації використовує не традиційну телефонну мережу та аналоговий формат, а інтернет та цифрові дані.
Тригерна розсилка – тип автоматичних розсилок, що розпочинаються у відповідь на певний тригер.
Чат-бот – імітація діалогу з клієнтом, що здійснюється за допомогою спеціальної програми для соцмереж або месенджерів. Чат-бот аналізує запит користувача і допомагає йому знайти відповідь.
Бренд – це сукупність асоціацій, з якими у людини пов’язаний продукт, компанія або людина. Цілий комплекс понять, які узагальнюють уявлення люди.
B2B – це процес взаємного співробітництва однієї компанії з іншою з метою продажу товарів або надання послуг. Цей маркетинговий термін також описують словосполученням «бізнес для бізнесу».
B2C – це процес взаємного співробітництва компанії з кінцевим споживачем. Цей маркетинговий термін також можна описати за допомогою словосполучення — «бізнес для споживача».
Графічний креатив – рекламний банер, мета якого привернути увагу аудиторії й візуально передати посилання реклами, збільшити її конверсію. Поєднання зображення (картинки, фото або малюнка) з текстом.
Демаркетинг – стратегія негативного маркетингу, яка здійснюється з метою зниження попиту на певну групу товарів або послуги.
Диджиталізація – перетворення на цифрову форму інформації та будь-яких процесів. Бізнес і суспільство проходять трансформацію за допомогою впровадження цифрових технологій.
Інфлюенсер – публічна людина, лідер думки, медіаособистість, відома персона тощо, яка є привабливою особистістю для рекламного співробітництва. У ролі інфлюенсера може бути будь-яка людина, яка має можливість впливати на аудиторію, що їй довіряє. До її думки щодо певних тематичних питань прислухаються.
Контент-план – певний список тем, які заплановані для розміщення в соціальних мережах, блозі та на інших ресурсах. Це схема контенту, який буде презентовано аудиторії.
Оксана Грищук, менеджер департаменту маркетингу мереж “Наш Край”|SPAR
За матеріалами ресурсу https://spar.ua/