Що таке ERP і навіщо це потрібно?

29.06.2021

ERP-система в сучасному бізнесі – примха чи потреба? Сьогодні ми розглянемо основні аспекти роботи компанії, на які може вплинути впроваджена ERP-система.

ERP-система (англ. Enterprise Resource Planning System – cистема планування ресурсів підприємства) призначена для автоматизації обліку й керування. Зазвичай структура ERP-систем будується за модульним принципом, у результаті охоплюючи всі ключові процеси діяльності компанії.

POS-система (POS – Point of Sale) – це програмно-апаратний комплекс, що функціонує на базі фіскального реєстратора; за POS-системою закріплений типовий набір касових функцій: облік і відпуск товару, прийом і видача грошей, анулювання факту покупки тощо. Зазвичай складовими частинами POS-системи є POS-комп’ютер, POS-монітор, чековий принтер, фіскальний реєстратор, POS-клавіатура, дисплей покупця, грошовий ящик тощо.

CRM-системи (Customer Relationship Management, або управління відносинами з клієнтами) призначені для оптимізації бізнес-процесів із взаємодії з потенційними та наявними клієнтами та постачальниками. Може включати в себе як різноманітні програми лояльності для покупців, так і організацію роботи з постачальниками.

MRP (англ. Material Requirements Planning) –  це система планування виробництва, планування та управління запасами, що використовується для управління виробничими процесами. Система MRP призначена для одночасного досягнення трьох цілей:

  1. Забезпечити наявність сировини для виробництва та товарів для покупців.
  2. Підтримати мінімально можливий рівень сировини та товарів у магазині.
  3. Спланувати виробничі заходи, графіки доставки та закупівлі.

HRM (від англ. Human Resource Management) – це система для автоматизації основних функцій управління персоналом та ведення кадрового обліку.

FRM (від англ. Finance Resource Management) – управління розподілом та обліком фінансових ресурсів між різними суб’єктами фінансової системи і всередині них, діяльність із залучення та ефективності використання фінансових ресурсів.

BI (від англ. Business intelligence) – це система для збирання, зберігання, систематизації та аналізу даних, що утворюються під час діяльності організації. Метою business intelligence є підтримка ухвалення найкращих управлінських рішень.

Один модуль програмного забезпечення може поєднувати в собі кілька складових ERP-системи, зазвичай на практиці так і відбувається. Проте що більше функцій буде зав’язано на одну систему, то більш «неповороткою» вона стає та зменшується її відмовостійкість, що, наприклад, при виході з ладу однієї ланки може призвести до зупинки роботи всієї ERP.

Андрій Слива, виконавчий директор Script Solutions https://script.net.ua/

За матеріалами ресурсу https://spar.ua/