TikTok для бізнесу. Чи потрібно створювати?
Якщо ви думаєте, що TikTok – чергова соцмережа для дітей та підлітків, то ви помиляєтеся. Сьогодні це четверта за популярністю соціальна мережа в світі й найбільш завантажуваний відеододаток на планеті. Розглянемо особливості TikTok для маркетинг і просування бізнесу.
Що таке TikTok?
TikTok – це популярна соціальна мережа, що дозволяє створювати креативні відеоролики тривалістю 15 або 60 секунд з накладанням музики, звукових і візуальних ефектів (стікери, фільтри, маски), а також обмінюватися повідомленнями і виходити в прямий ефір.
TikTok заснований 2018 року китайською IT-компанією ByteDance, яка в 2017-го розвивала додаток Musical.ly, але пізніше об’єднала його із своїм новим дітищем. Багато що перейшло в TikTok з Musical.ly – як в плані ідеї, так і в плані візуального оформлення. Але зародилася ідея такого додатка ще раніше, в 2016 році, коли компанія ByteDance створила сервіс Douyin із схожим функціоналом. І до речі, в Китаї TikTok відомий саме під назвою Douyin.
На цей момент додатком TikTok користується більше 500 мільйонів людей в 150 країнах! Вважається, що основна аудиторія програми – підлітки, але статистика говорить про інше. У Китаї, де сервіс має найбільшу популярність, 60% користувачів TikTok відносяться до вікового діапазону 25–44 роки, а в країнах за межами Китаю 43% користувачів старші 16–24 років.
Як і інші сервіси, які роблять ставку на створення візуального контенту (Instagram, YouTube, Snapchat), TikTok став творчою платформою для підлітків і дорослих. Подивіться добірку найкращих відео TikTok з YouTube-каналу соцмережі, щоб мати уявлення, який контент вас там чекає.
Що можна створювати в додатку?
Щодня у додатку ви можете побачити безліч коротких кліпів із накладанням музики. Одні користувачі просто роблять ліпсінк (lipsync), тобто синхронно підспівують під записаний трек, інші виявляють більше винахідливості і створюють цілі сюжети.
Мета більшості відеороликів на Tik-Tok – підняти вам настрій і розсмішити! І це можуть бути не тільки безглузді та смішні ролики без сюжету, але й захопливі, ретельно продумані історії!
Відео зі спецефектами
У додатку TikTok є використання всіляких спецефектів і фільтрів, зокрема і фільтрів доповненої реальності. Дуже популярними у дівчат стали спецефекти, де змінюється колір волосся або очей.
Дуети
За допомогою функції «Дуети» можна відповісти на музичний ролик, записавши своє власне відео під ту ж саму музику. Готовий ролик буде відображатися поряд з оригінальним постом. У той час, як деякі використовують цю функцію для створення відео в стилі ліпсінк, інші виявляють більше майстерності та додають візуальні ефекти.
Відеочелендж
Мабуть, найтрендовіший вид контенту в TikTok, який викликає неймовірний хайп і приваблює найбільше користувачів. У додатку ви знайдете безліч відеочеленджів, у кожного з яких є свій хештег. Наприклад, інтернетом розлетівся #crocschallenge, в якому потрібно наповнити крокси піною для гоління, а потім взути їх… Виглядає епічно! І чому не реклама бренду, до речі?
Як використовувати Tik-Tok для бізнесу?
А тепер у вас напевно виникло питання: «Навіщо я це дивлюся?» «Як же можна використовувати Tik-Tok для просування?» Деякі компанії теж задумалися над цим питанням і вже використовують Tik-Tok для свого інтернет-маркетингу, і цілком вдало.
Які реальні можливості пропонує TikTok для бізнесу?
Незважаючи на те, що більшість брендів, які використовують зараз TikTok, – це великі та відомі компанії, є імовірність, що ця платформа стане дуже актуальною і для малого бізнесу. В Україні TikTok практично не використовують компанії, тому у вас є всі шанси стати першопрохідцями і голосно заявити про себе в цій соцмережі.
На жаль, TikTok поки що не дозволяє давати посилання на сайт в публікації і тільки недавно дозволив розміщувати рекламу, тому на цей момент соціальна мережа дає більше можливостей для підвищення впізнаваності бренду, ніж для отримання трафіку та лідів.
Як використовувати TikTok для залучення уваги до бренду?
Публікуйте цікавий, креативний контент. Розкажіть про внутрішнє життя компанії, продемонструйте продукт або послугу в розважальній формі, використовуйте ньюсджекінг. Розробіть концепцію каналу, створіть контент-план і радуйте користувачів TikTok неперевершеним контентом!
Використовуйте силу челенджів
Придумуйте найбільш божевільні і дивні челенджі, які можуть прийти вам в голову, або просто цікаві відео, в яких може бути представлений ваш продукт. Беріть участь у популярних челенджаж соцмережі.
Створюйте брендовані маски та стікери
Ви можете створити візуальні ефекти для відео, наприклад, стікери, маски або лінзи у форматі 2D, 3D або доповненої реальності.
Щоб домогтися успіху в TikTok, маркетологам потрібно проявити творчий підхід і провести не один мозковий штурм, щоб створити по-справжньому крутий вірусний контент, який знайде відгук у аудиторії. Якщо ви до цього готові, ваша компанія може стати однією з перших, хто перетворить TikTok на ефективний маркетинговий інструмент.
Оксана Грищук, менеджер департаменту маркетингу мереж “Наш Край”|SPAR
За матеріалами ресурсу https://spar.ua/