А яка реклама ефективна?
Це основне питання яке виникає коли потрібно збільшити продажі товарів чи послуг, створити відповідний імідж компанії, вивести на ринок новий продукт, ознайомити споживача з унікальними властивостями товару та новими способами його використання.
Для того, щоб досягти поставленої мети реклама має бути максимально ефективною.
Ефективною є та реклама, яка поєднує в собі дієвий меседж та максимальне охоплення цільової аудиторії. Кожна гривня, інвестована в рекламу, має принести прибуток компанії, можливо навіть і в довготерміновій перспективі.
Існує декілька дієвих технік, які застосовуються для
формування рекламного меседжа:
1. Продукт який рекламується асоціюється з чимось бажаним для цільової
аудиторії та має на меті викликати позитивну емоційну реакцію. Ця позитивна
реакція і робить продукт привабливим для кінцевого споживача.
2. В рекламному повідомленні використовуються узагальнені формулювання, в яких йдеться про «сенсаційні», унікальні властивості продукту та які не несуть точних даних що підтверджують ці заяви. Наприклад фрази: “бореться з…”, “допомагає”, “кращий”, “покращений, “практично”, “до…”
3.Реклама, в якій йдеться про знижені ціни, додаткові бонуси, безпрограшні лотереї, розіграші цінних призів сприяє підвищенню продажів товарів та послуг.
4. Використання базового людському інстинкту – бажання належати до групи. У рекламі показується що велика кількість людей вже користується продуктом протягом тривалого часу та вже не уявляє свого життя без цього чудо-товару.
5. Ця рекламна техніка полягає в постійному повторенні основної інформації в кожному новому рекламному повідомленні. Це допомагає покращити впізнаваність бренду.
При оформленні рекламного повідомлення потрібно врахувати деякі особливості людської психіки та сприйняття інформації. Німецький психолог Т. Каніг, який проводив дослідження щодо повторного впливу реклами, зазначив: «У перший раз читач не помічає оголошення. Вдруге зауважує, але не прочитує. Втретє читає, але машинально. У четвертий раз обдумує прочитане. У п’ятий раз говорить про нього зі своїми друзями. В шостий раз у читача з’являється думка, а, може, піти дізнатися більше. У сьомий раз річ купується». Тому важливо надійно закріпити в пам’яті потенційного покупця інформацію про товар чи послугу, використавши і зорові, і слухові, і асоціативні особливості сприйняття.
Після того, як рекламний меседж сформовано його потрібно донести до максимальної кількості потенційних клієнтів.
- Зовнішня реклама
- Вивіски
- Банери в місцях з високою прохідністю
- Рекламні щити на дорогах
- «Розтяжки»
- Штендери
- Конструкції на дахах, навісах
- Виставкові об’єкти
- Вітрини
- Електронне табло, монітори
- Реклама на авто, в ліфтах
плюси:
+ Велика аудиторія (проте дизайн обмежується картинкою і максимум 7-8 словами для читабельності)
+ Дозволяє звернути увагу потенційних клієнтів, які більшість часу знаходяться поза домом
+ Престиж, впізнаваність
+ Креативні можливості – 3D-візуалізація, світлові ефекти і т.п.
+ Ненав’язливість
+ При правильному підході – низька ціна контакту з клієнтом (можливо, з нецільовим)
+ Оптимальний варіант для просування товарів масового споживання, спецпропозицій та акцій (ефективним є розміщення біля магазинів, де можна придбати продукт з реклами).
мінуси:
– Неточність таргетування
– Конкуренція
– Як наслідок попереднього – складність «виділитися» серед натовпу
– Складність запам’ятовування в силу короткого контакту
- Реклама на радіо та телебаченні
плюси:
+ Величезна аудиторія
+ Просування бренду, впізнаваність
+ Можливість виділитися серед конкурентів
+ Локальність – можливість зв’язку з місцевістю, деякими подіями і актуальними
новинами
+ Безліч видів впливу – в т.ч. передача емоцій
мінуси:
– Ціна ефірного часу
– Складність підготовки
– Залежність від якості рекламного матеріалу
– Таргетування
– Залежність від найближчої програми та її рейтингу
– Нав’язливість
– Упереджене ставлення (= відсутність уваги)
Такий вид реклами підходить для великих компаній, що
завойовують свою частку ринку по всій країні, але для малого та середнього
бізнесу значні інвестиції в теле- чи радіо-рекламу не принесуть відповідного
доходу, тому їм краще зупинитися на інших місцевих каналах чи взагалі на іншому
виді реклами.
Також, згідно опитування проведеного для компанії Trademaster всього 37% респондентів
вважають рекламу на телебаченні корисною для себе, а решта 63% негативно
ставляться до такого виду реклами та вважають її промо-маніпуляцією.
- Друкована реклама
- Газети, журнали
- Брошури, флаєри
- Візитні картки
- Календарі
- Плакати
- Довідники, каталоги
плюси:
+ Тематичність
+ Час впливу
+ Ненав’язливість
+ Контроль бюджету і поширення (але не доставки)
мінуси:
– Питання безпосередньої доставки до потенційного клієнта
– Життєвий цикл рекламної продукції
– Обмеження на мінімальний обсяг
– Витрати часу на підготовку
– Відсутність динамічності
Що стосується реклами в спеціалізованих виданнях (газетах, журналах), то вона характеризується дуже точним таргетингом, можливістю апелювати до цільової аудиторії, але мінусом є її висока вартість. Важливо досить часто повторювати рекламу в журналах для оптимального результату.
- Інтернет – контекстна реклама
плюси:
+ Швидкий запуск
+ Повний контроль витрат
+ Повна статистика ефективності
+ Налаштування максимально точного таргетування
+ Запуск при мінімальному бюджеті
+ Відсутність переплати
мінуси:
– Одноманітність
– Обмеження по зовнішньому відображенню
– Необхідність в навичках для самостійної реалізації
- Інтернет – соціальні мережі
плюси:
+ Впровадження незвичайних методів розкрутки – опитування, гарячі обговорення,
стимуляція коментування, конкурси тощо
+ Можливість «бути ближче до народу» і відкрито представити свою компанію «в
особах»
+ Лояльність аудиторії
+ Реалізація «вірусного маркетингу»
+ Комплексний вплив на імідж і впізнаваність
+ Можливість дослідження демографічних даних потенційних клієнтів
мінуси:
– Рівень конкуренції
– Необхідність постійної модернізації і контролю рекламної кампанії
- Інтернет – пошукове просування
плюси:
+ Найвигідніша ціна
+ Перспективи: SEO – це вклад в майбутнє
+ Природне сприйняття (= довіра)
+ Доповнення до інших видів просування в мережі
+ Контроль ефективності та розрахунок прибутку
+ Потужні методи аналітики
+ Можливість передбачення сезонності і правильних коригувань
+ Збереження ефекту деякий час навіть після закінчення бюджету
мінуси:
– Повільний старт
– Обов’язково має бути створений сайт компанії/бренду
– Необхідний досвід та специфічні знання (і це може бути «плюсом» – труднощі для конкурентів)
– Вплив пошукових систем і рівня конкуренції Для того, щоб обрати найбільш ефективний вид реклами для товару чи послуги потрібно запустити та протестувати декілька різних рекламних кампаній. Після цього проаналізувати витрати на одного клієнта та дохід, який цей клієнт приносить. А тоді вже можна робити висновок про ефективність даної реклами для бізнесу.
Катерина Футрук, керівник департаменту маркетингу “Наш Край”|SPAR
За матеріалами ресурсу https://spar.ua/